onsdag 19 september 2012

Fem komma trettioåtta sekunder från pallen!

Uppenbart kan Fredrik köra Tempo
Först måste jag ju bara gratulera Tony Martin somm upprepade bedriften att ta sin andra Världsmästartitel i rad. Även om jag trodde att förra året var ren tur så får jag svälja detta och inse att martin är ju grym på tempo.
Gustav med Julia till vänster och min dotter Tilde till höger 2008
Överraskningen i dagens lopp var tre en bra och två mindre bra. Den som var bra är ju självklart Kessiakoffs lopp, attans vad när att han skulle plocka hem bronset i alla fall. Ja därav rubriken på inlägget. De två mindre bra insatserna som överraskade mig lite, var vår allas Gustav, sablar! Grymt tråkigt att se att Gustavs "stjärna" dalar, det är ju ett par år sedan han gjorde bra ifrån sig på ett mästerskap, har ju hoppats att det varit något tillfälligt, men nä... Skräp också, det som var så attans skoj som efter OS i peking och möta upp honom (och Emma) på Arlanda när de tagit hem silvret. Kommer man att få möta honom i en sådan situation igen. Troligtvis inte, men ingen mer än jag önskar att jag har fel.

Dagens andra mindre bra överraskning, var ju Contador, vad hände?

det var ju för väl att han "glömde" nya hjälmen iaf... hrm!
den jag tyckte mest synd om, var ändo Mario Pinotti som vurpade, där har jag en åkare som jag verkligen önskat att han kunde få göra ett bra resultat. Men man kan ju inte få allt.

Ha en fortsatt bra dag,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: