fredag 21 september 2012

Stora rubriker... eh!

Läser på nätet att nu, NUuuuu skall äntligen operation Puerto avgöras i domstol. Eh var det någon som trodde att det var klart. Japp jag var en av dem, trodde allt var avslutat och avgjort. Men ack vad man bedrog sig.

Dock så dyker ju självklart frågan upp om även Barcelona F:C´s fotbollsstjärnor är kallade? De tennisspelare som uppenbart använt sig av Dr Fuentes. De friidrottare ? ,,, Nä som vanligt är det väl "bara" cyklister som är kallade och skall "dras" i smutsen än en gång.

Skräp vad trött jag blir på det hela, ena sporten skall jagas, medans andra får fortsätta i gammal ordning. Sedan vill de fortfarande att man skall ha "respekt" för vissa instanser inom sporten (läs CAS, IOK, UCI etc etc) blir lite marigt att göra det. Ja angående UCI de har ju stämmt Paul Kimmig för att han har uttalat sig nedlåtande och anklagat UCI för korruption. Uj! De får det lite svårt att hinna med annat än att sitta i domstol om de skall börja stämma folk för förtal. Jag lär väl i så fall även hamna där, för jag anser också att "byken" runt Armstrong luktar lång väg och jag är säker på att Pat + några andra har haft lite för långa fingrar och lekt de "tre små orientaliska vise apor" där - Hör inget, ser inget, säger inget.

Vad tycker ni?

Nåja låt oss avsluta Operation Puerto en gång för alla och sedan gå vidare.

ha en trevlig helg,

Häslningar,
Fritz

Inga kommentarer: