tisdag 20 november 2012

Det mullrar lite

Förbundskaptenen
Man läser på ett antal ställen att det knakar och gnisslar lite angående att killarnas förbundskapten inte fick sitt uppdrag förlängt av SCF. Ett antal cyklister har uttryckt sitt stöd för kaptenen medans andra verkar tycka det är skönt att han försvinner.

Jag känner ju själv inte Glenn, även om den gången jag pratade med honom i telefon så var han grymt trevlig, det skall ingen kunna ta ifrån honom. Dock förstår jag att vissa cyklister att det ser lite konstigt när han hela tiden tar ut sin son till landslagsuppdrag. Nu känner jag sjäv inte Kim och jag vet inte vad han har ådstakommit. Är han duktig så är det ju självklart att han skall få chansen, är någon annan bättre så skall denne få åka. Jag hoppas innerligen att Glenn har haft åsikten att Kim varit bättre de gånger han plockat ut honom, brukar alltid säga att Blod är tjockare än vatten. Samt att svågerpolitik är aldrig populärt oavsett kompetens och styrkor.

Armstrong
Jag fick rätt även om det gick fortare än vad jag trodde det skulle göra, Armstrong:s skapelse Livestrong byter namn, nu tas allt som har med Lance:s namn bort från stiftelsen. OK att Livestrong är starkt förknippat med Lance.. men ändå! Jag tror ju i förlängningen även att "Livestrong" också kommer att ändras just av förknippningen med Lance. Framtiden får utvisa om jag även får rätt i denna sak.
Kanske dags att förlänga semestern?

Bilolyckor
vad håller de på med i England, först läser man att Wiggins krockat med en bil, strax efter får man läsa att Sutton också krockat med en bil när de varit ute och hojat. samt igår läser man att Cav också har haft en närkontakt med en bil (i Italien dock) Han skrev visst på twitter att "Hade närkontakt med en bil, men det gick bra om det är någon som bryr sig?" ... nä jag bryr mig faktiskt inte. Speciellt inte efter att han skrivit vissa saker om Roberto Ferrari på sitt twitterkonto efter att det blivit känt att Roberto fått kontrakt med Team Lampre. Hur skulle det se ut om Häussler & Co skulle spy galla över alla vurpor Cav orsakat. Roberto har gjort ETT misstag (3:e etappen av Girot) och Cav verkar inte kunna glömma det. Buhu!

Androni Giocattoli-Venezuela satsar!
En stor nyhet för mig! Androni satsar på att bli ett Protour lag inom ett par år, Gianni Savio har sagt att han hoppas att laget 2014-2015 kommer att få statusen Protour. Det hänger på att allt han planerar går i lås. Vetskapen jag har om Gianni och övriga i Androni så kommer de att ge järnet för att detta skall gå i lås. Håller tummarna!
US Cycling
Cykelförbundet i USA har infört en regel att prisnivåerna inom cykel skall hålla samma nivå och klass oavsett kön. Coolt! Ett första steg för att se till att tjejcyklingen får samma status som killcyklingen, dock blir jag lite svettig att det kan innebära att alla duktiga cyklsiter i Europa drar till USA bara för att prispengarna är bättre däröver. Men där hoppas jag att jag har fel!

Cykla racer ute i november
Tänkte hojja ute idag igen (på racern) men det blåser halv storm här i norra Uppland + att det stänker lite. Så det lutar åt att jag nöter vidare på trainern. Gårdagens rund blev inte så lång som jag hoppats på, OK att det var lugnt när jag höll mig till de mer trafikerade vägarna, men när jag tog mig ut på mindre vägar var det halt.. mycket halt! Kändes som om att bakhjulet var krokigt för att det gled omkring på isen. Läskigt, därav blev inte snittfarten allt för imponerande, jag får se det som teknikträning istället.

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: