torsdag 13 december 2012

Lite nyheter + tävling/utlottning

Isabelle återigen i UCK:s färger
Läser på www.skandisloppet.se att Isabelle Söderberg återvänder till Upsala CK. Hon har ju kört för den klubben tidigare, så hon är ju väl förtrogen med klubben, den här gången, enligt rykten, får hon även sällskap av Linnea från Alrikson go Green. Skoj att se att Upsala CK även satsar på en damlag, även om det är ett litet sådant. Vem vet det kanske kommer fler till laget efter att dessa två signat för UCK?  Isabelle har ju även en blogg som är med här på Cykelbloggar.

Tittar även på Skandisloppets bansträckning, jag skall ju själv köra 167km banan, och jag måste säga att den ser riktigt rolig ut. Skall bli skoj att köra den i maj, hoppas bara att vädret är OK den dagen, hade ju lite oflyt på ett par motionslopp den här sommaren som var, värst var ju ändå HVR där vi fick någon decimeter hagel på oss de sista milen. Då höll man sig för garv.

I och med att jag skall köra det här loppet har jag lyckats skaffa ett startbevis för utlottning, fast bara lotta ut det hela tycker jag är lite trist. Vi gör ju lite tävling av det hela också. Vi är ju ändå cyklister och även om de flesta av oss bara kör motionslopp så tävlar vi väl då och då angtingen mot oss själv, kompisarna eller någon som vi susar förbi utefter vägen.

Nu kör vi:

Fråga ett:
Det finns en cyklist som de senaste åren bokstavligen GICK över mållinjen på Skandisloppet, det hela gick till på följande sätt, han stannade hojen några decimeter före mållinjen och sedan knallade över linjen. Lite ledtrådar skall ni få, han avslutade sin karriär som pro den dagen, även om han ett par år senare gjorde come back. Namnet på denne cyklist.

Fråga 2
Den 6 Januari i år så skrev jag ett inlägg på Cykelbloggar, där visade jag upp en bild på Team Radioschacks nya jersey, vilken cyklist är det på bilden?

Fråga 3
Vad heter det lag som Gustav Larsson och Thomas Lövkvist kommer att köra för 2013?

Nu räcker det med frågor, för att delta länka till denna tävling på er blogg... skicka sedan ett mail till mig med svaren på frågorna samt en länk till er blogg där ni visar upp er länk till utlottningen/tävlingen. Värde på vinsten är 550:- Den som vinner kommer jag troligtvis få träffa i Uppsala nästa år. Vi kör tävlingen i en vecka d.v.s. till den 20 december kl 11:59 för att härma en annan bloggare, fast vi tidigarelägger deadlinen med 12 timmar.

De som inte har en blogg, kan ändå skicka in svaren de också

Svaren skickas till:  cykelbloggar(a)spray.se

Jag kommer inom kort att presentera annat som har med www.Skandisloppet.se att göra, stay tuned!

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: