måndag 10 december 2012

Puts och glans!

Lite av som kommer att visas upp
Idag skall jag sysselsätta mig med att putsa och göra min Bianchi HoC Oltre "Team Androni Giocattoli"  skinande fin. Den plus lite annan memorabilia rörande Bianchi och då speciellt "Androni Giocattoli" kommer att visas upp i en cykelbutik i Uppsala inom kort: http://www.runneviks.se/

För de som vill titta lite närmare på hojen och lite memorabilia kan ju göra ett besök där i nästa vecka. Runneviks Cykel är en cykelbutik med anor i Uppsala, de har varit återförsäljare åt många olika cykelmärken, idag så har de inte så mycket racercyklar hemma då konkurrensen från de stora kedjorna är mördande, vilket är lite synd enligt mig. Man får alltid bättre service i de mindre butikerna, tror de flesta håller med mig om det.
Butiken med det gamla utseendet, nu upprustad och riktigt fräsch
Idagsläget kan de dock ta hem Ridley åt dig plus Cinelli hojar Men har du funderingar om andra märken så vet jag att Claes mer än gärna hjälper dig med att hitta vad du söker. Jag har själv haft hojar hos Runneviks Cykel på service och jag har alltid varit mer än nöjd efter att hojen kommit hem.

Under första delen av december hade Runneviks Cykel stängt då butiken fick sig ett ansiktslyft och jag kan ju bara säga "wow" vilken skillnad det blev, Claes passade på att slänga ut inredningen och annat som funnits sedan tiderna begynnelse, jag vet att sedan Claes tog över Runneviks för en 2-3 år sedan att han funderat länge och väl hur han skulle få till utseendet på butiken, och sagt och gjort nu ser det ut som en exklusive butik som hade matchat Birger Jarlsgatan.

Utöver cyklar så säljer även Runneviks Cykel delar och tillbehör från BBB och Shimano + att han brukar alltid ha något frå Campagnolo på hyllorna. Ett extra plus får Runneviks från mig då de även tar hem Kenda däck (som annars är bra eländigt att hitta i Sverige).

Ett tips för de som köra lite retro och behöver gamla detaljer, ring Runneviks och kolla, för jag vet att de har grymt mycket äldre saker (växlar, bromsar, vajrar etc) fast nya i kartong. De har även för de hugande spekulanterna äldre skor, sådana som en annan började sin bana med, d.v.s. sådana som man satte en kloss under och använde pedaler med "korg" .. sådan som gjorde att man satt fast i cykeln och vurpade man så hängde cykeln onbönhörligen med.

Skall bli skoj att visa upp lite saker, tycker det är extra kul att andra får ta del av vad man skrapat ihop.

Ha en bra dag,

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: