tisdag 19 februari 2013

Erfarenheter

Handlade styrlinda hos Runneviks i Uppsala istället
Idag och som så många andra dagar har man varit in i en cykelbutik i Stockholm, och det som slog mig idag var att måste personalen vara så jäkla otrevliga? Man har ju varit in i några butiker och till 99,99999% så är personalen oftast tvärtrevliga så fort man lämnar tullarna (för den som inte vet så symboliserar Tullarna Stockhoms innerstad (Norrtull, Skanstull, Roslagstull etc) Men butiker innaför tullarna symboliserar oftast (finns undantag) sur personal och de agerar som att man är bara jobbig om man ställer frågor.

Men som min fru sa, de har kundunderlaget så de behöver inte vara trevliga, kunderna kommer ändå. Så kan det vara, men ack vad ännu mera kunder de skulle få om personalen kunde åtminstone le mot kunden när de kommer in. Efter diskussion med ett par polare så konstaterade vi att det inte bara gäller cykelbutiker, utan väldigt många butiker. Som sagt jobbar du i butik du som läser detta så ta inte åt dig Du kan vara ett av de undantag som jag vet finns. Dock har jag en viss fadd sak i munnen efter mitt besök idag. Vilket även "uhhh vad stort" så tog jag bort min "like" för den här butiken på Fejjan.

Det är tur att det finns butiker som Runneviks Cykel (Uppsala), SkiTotal (Uppsala), Hjelmgrens Cykel (Rotebro), Cykelhuset (Upplands-Väsby), Cyke & Fjäll (Falun) + ett gäng till som jag ännu hunnit besöka... De andra förlorade en kund i mig idag.

Hur  är din upplevelser i butiker som ligger på fina gatan eller som i det här fallet inom Tullarna i Sthlm. Varför jag väljer att inte "Outa" butiken är att det är väl inget fel på butiken i sig, men däremot borde personalen gå en kurs i vad "Serviceminded" betyder och vad det står för.

Ha en trevlig kväll,
Fritz

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har bara trevliga erfarenheter av Cykelcity. Alltid trevliga, alltid hjälpsamma. Lite för trevliga, svårt att komma därifrån.

Katja sa...

Håller med om vissa innerstadsbutiker! (har dock aldrig varit inne på Cykelcity, menar butikerna allmänt) dock ej på Söder; på Söder brukar de vara trevliga. på Östermalm är de oftast dryga mot en (förmodligen för att en inte ser speciellt "rik" ut)… men men… deras stora bekymmer som blir av med en potentiell kund, jag "svartlistar" dem i huvve ;)