torsdag 7 februari 2013

Onekligen finns det olika nivåer i helvetet!

En av alla storfuskare
Läser en intervju på Cyclingnews, och den är ju hur trevlig som helst. Vad den handlar om .. Jo storfuskaren Tyler Hamilton. Efter att han mederkade i 60 minutes (då han blev sågad av varenda människa på planeten - överdrivet ja!) men sedan gick ju historien vidare och all vet ju facit för den. I princip hela US Postal Service Team har erkänt doping, inte alla men många. Tyler Hamilton framstår nästan som en frälsare för att han avslöjat hur det gick till. Speciellt efter sin bok som kom ut i höstas.

Men hur var det nu då? Vilka var först ut och pekade ut Armstrong? Har de fått upprättelse .. inte mycket hur kan det komma sig? Landis är ju den som i mina ögon förde den största kampanjen mot Armstrong, OK han ljög ju sig blå först men sedan, visst att Armstrong drog honom inte bara i smutsen, utan han släpade honom vidare till både soptippen och gödselstacken allt för att smutskasta honom. Lyckades han? I mina ögon - japp, det gjorde han! Även om de försökte göra samma sak med Hamilton, och till en början lyckades de. Men jag tycker när jag läser på olika sidor så har Hamilton fått en viss upprättelse, rätt eller fel?

Facit är ju att han är fortfarande en fuskare av rang! Skall han få "upprättelse" enligt mig, nope! Inte en sekund. Sätt honom bredvid Armstrong när han åtalas för medhjälp, för skyddade han alla de som Armstrong pekade ut och stämde och förtalade offentligt när det begav sig, icke sa nicke. Förresten sätt alla de som senare erkänt doping bredvis Hamilton också. För uppenbart så är de alla medhjälpare till Armstrongs taktik, för de hade ju chansen redan för 8-9 år sedan när Andreu gick ut och talade om hur det låg till, men då de valde att vara tysta trots vetskapen att han hade rätt så höll de käft. Kan rättvisan i USA döma en som bara är på plats för medhjälp så måste ju även de som erkänt dopingen också vara skyldiga, eller har jag helt vurpat på cykeln?

Vad tycker ni?

Hälsningar,
Fritz

1 kommentar:

Mikael sa...

Den förete att anklaga Armstong var om inte jag missminner mig Frankie AndreuÄ
Han om någon f.d fuskare förtjänar en viss respekt, han gick på EPO men ville inte ta allt det andra som han påstod att Lance ville få honom att göra.