måndag 13 maj 2013

Angående Mästarnas mästare på SVT

E och Ö får representera två av Sveriges starka 60+:are
Aftonbladet publicerade en "krönika" angående Mästarnas mästare, och det var speciellt ett stycke som fångade min uppmärksamhet "Bernt fyllde 60 i våras, när en annan når den åldern får man vara glad om man kan räkna ett par oliver, och eventuellt spela memory." Jag tycker verkligen Marcus Leifby på Aftonbladet borde börja cykla så han vet hur cykel "föryngrar" en själv. Jag känner och vet ex antal (många) 60+:are som med lätthet cyklar ifrån mig, och lika glad är jag för deras skull och min egen.

Men med tanke på hur deras totala ointresse att skriva om cykel så kanske man inte kan begära att de skall vara medveten om att cykel är en folksport som allt ifrån 7-8 åringar upp till 80+ använder för att hålla sig i form. Vi har bl.a. en deltagare som skall starta på Giro d´Horndal nu på lördag som är 76 år och skall köra korta banan (70km) på en MTB. Strongt!

Ni kan läsa hela artiklen här: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article16762308.ab

Ha en bra dag,

Fritz

Inga kommentarer: