lördag 10 augusti 2013

Bianchi + Team Belkin = sant?

Hallå på er alla,

Ursäkta min långa frånvaro, har faktiskt inte haft någon motivation att skriva något. Mycket för att jag har haft så j-a ont i axlar och handleder den sista tiden. Har ju tom börjat gå på morfin, detta i form av ett plåster som skall bytas en gång i veckan. Som det känns just nu så fungerar de, och är det så kommer livet bli lite mer underbart.

Bianchi + Team Belkin
Men idag så slog en nyhet ner som jag känner att jag var tvungen att skriva lite om. Telegrafsport släpper nyheten att från och med nästa år så kommer Bianchi sponsra fd Rabobank nuvarande Team Belkin, för mig var det en total överraskning, då jag vet att Bianchi diskuterat med ett par andra lag, skall inte avslöja vilka då jag inte vet om nyheten är sann, och jag vill ju inte sabba några förhandlingar. Som de flesta vet så försvinner troligtvis Team Vacansoleil-DCM från och med årsskiftet, detta då sponsorerna dragit sig tillbaka och hitta nya huvudsponsorer är marigt i dagsläget.
Vad tycker ni om den här nyheten kul och bara skräp? För egen del måste jag nog fundera ett tag, men det som är lite spännande är att det återigen är ett Holländskt lag som är aktuellt för Bianchi. Jag undrar ju även hur kläderna kommer att se ut inför nästa år... spännande!


Jag har tävlat!!
Ja wow, nu satte jag på mig nummerlappen på allvar igen, OK OK nu var det ju i "gärsgårdsserien" Upplandscupen och ingen sanktionerad cup, de flesta län/distrikt har väl något liknande misstänker jag. Tyvärr har jag inga bilder från tävlingen, men det var i alla fall ett GP-lopp och motståndet var överj-igt = en massa elit och fd elit. Banan var 750 meter och vi skulle köra 40 min + 2 varv. Jag valde att efter 20 min kliva av, det var inte mycket kräm kvar i benen då, men attans vad kul det var, fick ju lite blodad tand och jag tror nog att inför 2014 så skaffar jag mig licens igen, och trots att jag säkerligen blir avhängd både 2 och 3 gånger (eller flera) så är det ju kul och tävla, hade ju nästan glömt bort hur det var =) Varför jag körde tävlingen? Ja vi var ute och tränade i söndags med Sofia och Henrik från Blekinge, och jag råkade nämna att det var en tävling på onsdagen, och jag lockade Henrik som skall köra Vasan att det är väl bra träning? Dock hade han bara MTB:n med sig upp så han fick låna en av min Bianchi:s och lvg skor, och han körde riktigt bra! Tvärkul! Dock var jag förvånad över hur lokala klubben som var arrangör endast hade en tävlande på sitt eget arrangemang. Ur led är tiden!

Var annars tvärkul och stå och stå och surra med medtävlande efteråt, det var bland annat det som gjorde att man tänkte att man skall nog tävla mer! hade dock inte Liquigaskläderna på mig som på bilden, utan körde rakt igenom i min TEC kläder

Någon som är sugen?
Jag satt och surfade igår och slängde ut en fråga på fejjan (min privata) om någon är intresserad av att köra ett MTB lopp (gran fondo modell) i Estland? Loppet går i Tartu, det finns två bansträckor 40km alt 89 km och det kostar fram till och med den 16 augusti endast 30 euro att delta, alla former av cyklar är tillåtna, även cross mao. Någon som vill sponsra mig med en Cross för detta lopp i stlk 58?
Ni kan läsa mer här: http://www.tartumaraton.ee/17-11-2013-seb-16-tartu-rattamaraton

Ha en bra dag!

Hälsningar,

Fritz

Inga kommentarer: