torsdag 15 augusti 2013

Det drar ihop sig

Ingen bild från VR dock från en trevlig runda i goda vänners lag i norra Skåne
Om inte många veckor så skall ni cyklister, allt från motionärer till elit (proffs?) bestämma och visa om ni tycker att höjningen på 400:- för att köra nästa års Vätternrunda är OK. Jag har för mig att det är någon gång i september som ni skall redovisa namnen samt ha betalat in 1750:- för att få ett startbevis.

Jag har medvetet inte skrivit något om Vätternrundan sedan mitt sista inlägg, kanske dumt av mig då det är något som berör och skapar besökare till sidan. Men som jag sagt tidigare, som tydligen inte vissa har läst eller sett - även om VR är ett bra arrangemang så kan det alltid bli bättre, dock anser jag personligen, trots att jag aldrig har kört VR, och som jag också sagt aldrig kommer att göra det heller, så är det inte värt 1750:- eller 1350:-, den senare siffran är om du bokar utan grupp.
Att VR visar att de "utvecklar" loppet genom att höja priset för förbokningar tycker jag är fel, om de som de påstår vill vara med och utveckla cykel i Sverige, så skall de absolut inte använda en prishöjning till det, den ENDA fördelen jag kan se är att den större massan får det lättare att få tag på ett startbevis. Ser faktiskt ingen annan fördel, eller har jag missat något?

Nu börjar det även skrivas i de större tidningarna om detta, Göteborgsposten skrev för två dagar sedan om Hisingen CK och deras inställning till höjningen och hur de ser på den, samt vilket ställningstagande klubben tagit, ni kan läsa artikeln här: Big business .

Det gladde mig när jag ser att det länkas (av andra) på andra forum med hänvisning till vad jag skrivit tidigare om den här höjningen.

För de som vill läsa om dessa och fräscha upp minnet så är det bara att klicka på länkarna, jag lägger upp dem i kronologisk ordning med den nyaste länken längst ner.

Nya avgifter för VR

Svar från VR

Känslorna svallar över VR

Prisjämförelse VR och andra lopp

Breven till och från VR

Jag har ju min uppfattning klar vad ni som vill eller brukar köra VR skall göra, men nu är det upp till er och visa VR:s organisation om de gjort rätt. Förbokar ni och ser till att fylla VR inför 2014 så blir kontentan att höjningen var OK och att VR:s organisation kan fortsätta med sina i mina ögon sjuka prissättning. Så välj nu och välj klokt! Se speciellt länken om min jämförelse mellan VR och andra lopp och se den stora skillnaden mellan avgifterna.
Nu har jag även fått lära mig att jag skall egentligen inte skall ha någon åsikt om VR då jag aldrig kört loppet, visst är det så, dock har jag fått ett gäng berättelser och brev angående själva loppet, och nu har jag ju aldrig skrivit om själva loppet, och den som jag fått kritiken från har inte sett att jag aldrig har hymlat med att aldrig kört loppet, och att jag faktiskt tidigare skrivit att något bra kan alltid bli bättre. Att det sedan var "en speciellt olycka" som gjorde att jag började skriva om detta och intervjuade VR:s VD har kritikern glömt bort. Men sedan spann det vidare och började handla om mycket annat som rör VR, då det är många som kör loppet förstår jag att det intresserar folk. Däremot har jag kört halvvättern en gång och det var kul, även om det var dyrt med gruppbyte och efteranmälan, dock gick det under friskvård så jag betalade ingenting i slutändan, utom resan ToR Motala. =)

Ha en fortsatt bra dag,

Fritz

Inga kommentarer: