onsdag 14 augusti 2013

Var hittar du dina cykelnyheter? (del III)

Jag med Fransesco Reda i Estland
Det här inlägget skulle väl ha gjorts för länge sedan, men annat har kommit imellan. Men nu fortsätter vi.

Ännu en svensk sida, www.velo.se , där kan man hitta det mesta dock till 99% handlar det om cykel som är svenskrelaterat, nu är ju inte velo.se någon renodlad nyhetssida, utan det blandas med det mesta och jag går in och kollar där med jämna mellanrum för att se vad de skrivit om.

En annan svensk sida är www.cykla.se återigen ingen renodlad nyhetssida, utan mer en Community där många använder deras applikation för att regga deras träningar eller svara/läsa funderingar från andra cyklister. Dock kommer det en och en annan nyhet, de är dock till 99,99% skrivna av någon av de ihärdiga deltagarna på sidan. Det som är skönt med cykla.se och deras forum till skillnad från andra forum, är att det är en trevlig nivå på snacket, de som försöker vara besserwissrar eller direkt otrevliga är få, och de som är det försvinner ganska snabbt då ingen hänger på och de blir snabbt idiotförklarade av de övriga.

Bloggar, ja här får man en massa vardagsnyheter från allt från motionärer till elit/proffs. www.cykelbloggar.se är ju en källa till att hitta bloggarna, dock finns det fortfarande ett gäng som inte är med, som jag tjatat om länge så lägger jag inte upp bloggar hur som helst, de måste antingen få en fråga från mig om de vill vara med allt be om att bli upplagda, de enda jag nekar att vara med är rena reklam/företagsbloggar alla andra är välkomna bara bloggen till största del handlar om cykel, och inte ett cykelinlägg om året =)

Facebook, uj vilken källa för nyheter, det finns en UPPSJÖ av grupper, sidor, cyklister som man kan bli kompis med, för mig har FB varit ovärderligt för mitt cykelintresse, helt faktiskt outstanding. Får nyheter från proffs från hela världen löpande och det är bara att göra vänförfrågningar, till 75% så accepterar de den och du är med i flödet av nyheter. Ett annat bra tips är att gå med i olika svenska cykelklubbars FB sida, vissa aktiva andra mindre aktiva, vissa knappt existerar på FB (?? kan man fråga sig). Men kör på!

Ha en bra dag,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: