torsdag 15 augusti 2013

Julklappstips i tid!

wgaard design
Julklappstips nu i augusti?? Ja de säljer ju jultidningar nu så varför inte ett julklappstips! Jag sprang av en händelse över en sida som jag i mitt tycke gör grymt snygga och coola grejer, eller grejer och grejer... Kanske mer accessoarer alternativt smycken. I dagsläget så finns det armband i form av gamla kedjelänkar eller av gamla cykeldäck. grymt coola!

Jag var ju tvungen att maila upphovsmannen/designern till sidan och kolla vad det är för grejer och om det är mer på G. Jag fick då redan på att snart kommer det även ut bälten i ungefärlig design som armbanden. Fast då de är handgjorda så tar det lite tid innan de kommer ut till oss hugande spekulanter, så med dem får vi oss lite tills tåls. Han berättar att det även lite annat på G, men där håller han oss på halster men lovar att berätta när de släpps. Adressen till sidan är: Wgaard Design
 
Så om du har en käresta (man eller kvinna) som gillar cykel i alla dess former så tycker jag absolut att du skall ta och beställa ett armband till honom/henne. Överraska "hen" på julafton alternativt på deras födelsedag. Kul grej!

Jag personligen tycker att armbandet med länkarna i neutralt är snyggast, mest för att de är mest "industri" och som gammal synthare så är ju sånt väldigt hett för en annan =) För att beskriva produkterna och hur Olof (designern) kom idén till detta kopierar jag helt sonika in vad han skrev på sin sida:

Återbruk av cyklar utgör den röda tråden i mitt skapande. Alla produkter i butiken är varsamt handgjorda av huvudsakligen återanvänt material från cyklar såsom däck, slang och kedjor vilket gör varje produkt unik. Jag väljer omsorgsfullt ut allt mitt material och för att säkerställa dess kvalité och hållbarhet rengör jag allt innan jag använder det till mina produkter.
Vad tycker ni? Jag personligen tycker att sådana trevliga initiativ skall man helt klart uppmuntra och stödja!

Ha en trevlig kväll,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: