söndag 18 augusti 2013

Någon som vill vara med och hjälpa killarna?

2-5 delar av dessa killar behöver hjälp!
Baltic Chain Tour
Läser precis på Christian Bertilssons blogg om problemet då laget får fler inbjudningar än vad de mäktar med, nu låter det som att killarna är trötta och slitna vilket det inte är. Utan nu är det att laget skall köra ett lopp i Norge, då laget är registrerat i Norge så prioriterar lagledningen dessa lopp, men samtidigt efter People 4you:s monsterkörning i Estland så har de även fått en inbjudan till Baltic Chain Tour. MEN, då större delen av laget är i Norge har de "gett" inbjudan till landslaget och nu börjar problemet.

Vi tigger
SCF är inte det rikaste förbundet av alla, så killarna måste skrapa ihop kulorna för att åka dit själva, vilket är tufft för en elitcyklist, de lever inte direkt på oxfilé och rysk kaviar. Då till min fundering, är det inga som har ett eget företag eller känningar med folk som skulle kunna gå in med lite pengar till killarna?

Laget
De killar som skall köra Baltic Chain Tour är: Christian bertilsson& Robert Pölder Team People4You, Johan Landström Motala AIF/Elit, Henrik Åbom & Markus Fåglum Karlsson Falköping CK och Anders Ekh Refero CK.

Hur?
Inte för att jag vet hur de skall få pengarna om du vill skänka en 100:ing eller 20x100:ar eller varför inte mer. Men det vore skam om pengar skall vara en av orsakerna varför svenska killar och tjejer inte får åka ut och tävla mot internationellt motstånd. Mitt råd där är att kontakta Christian B eller Gabriella Ekström (ja hon som skriver så bra) så kan de säkert tala om hur det skall gå till.

Jag har inte kollat detta med dem, men jag tror inte de skall misstycka för att jag tigger pengar för deras skull.

Töm fickorna, burkar, panta flaskor etc och skänk till dem! Sprid gärna detta till dina kompisar också =)

Tack på förhand

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: