fredag 16 augusti 2013

Tror "vi bilägare" inte att vi vet att vi är oskyddade?

Asfaltseksem efter närkontakt med vägen efter att gått in i E:s bakhjul.. shit happens!
Läser en artikel på "Vi Bilägare" där de ungefär som den där FB gruppen "Cyklister borde skaffa körkort" (eller vad den nu hette) spär på hatet fördomarna mot cyklister. Kanske inte själva artikeln, men däremot den helt omodererade kommentatorsfältet under, där den ena kommentaren efter den andra spyr ut galla på cyklister.
Vad "vi bilägare" missat är att ca 85% av alla cyklister har körkort (och med det föreutsätter jag även att de ha kontakt med en bil då och då) och vi vet vika regler som gäller, men sedan verkar "Vi bilägare" eller de som kommenterar att, de tror att de kör laglig, undrar hur många som till 100% kör lagligt när de sitter bakom ratten, personligen tror jag att det är få. Artikeln läser ni HÄR

De flesta bilister i mina ögon (även jag) är ögontjänare och sänker farten bara då de ser en polisbil, fartkameror avskräcker inte tillräckligt, de hade en artikel om hur folk gör för att undvika att hamna på vild. Nr 1 har jag för mig var att solskyddet åkte ner. Jag har ju tur att jag är lång så jag sträcker bara på mig så att jag har huvudet precis under taket, inga bilder tas på mig =)

Men trist är det oavsett att läsa sådana artiklar. Eller vad tycker ni? Jag har faktiskt börjat undvika dylika artiklar då de bara fortsätter att spy galla och kommer inte med några konkreta sätt att komma runt det hela, speciellt när inte ens polisen kan tala om för oss hur vi skall agera.

Nä nu skall jag lägga mig i soffan och kolla på en schysst film, käka chips och dricka läsk... bli fet och titulera mig soffpotatis imorgon.

Ha en trevlig kväll

Fritz

Inga kommentarer: