söndag 22 september 2013

Uups! (igen)

Foto (c) Höllvikens CK
Philip Lindau
Läser på nätet att Philip Lindau fd Svenska mästaren (2011) har krockat på en tävling i Danmark, det gick så illa att han punkterade ena lungan + en massa andra blessyrer, Philip skriver följande på sin FB sida: - jag lever!! En punkterad lunga, spricka i revben och allmänt sönderslagen, men det är klart, fronta en bil ska göra ont. Hoppas fortfarande jag kan köra VM på Fredag.
Njae, VM ser lite väl dystert ut för honom enligt mg. Att köra ett sådant hårt lopp med en punkterad lunga tror jag ingen läkare kommer att godkänna. Dock hoppas jag en snabb bättring och ett snart återkommande till tävlingarna för Philip.

Michael Olsson
Vi kan stanna kvar vid samma lag som Philip kör för, men nu om den regerande mästaren Michael Olsson (ni har väl sett min intervju med honom i Cycling Plus??) fick ett meddelande av honom att han fortfarande inte har något klart med Team Argos Shimano, tycker att det är lite synd, dock kan det ju vara att det finns en attans massa åkare som redan är etablerade i World Tour som söker nya lag inför 2014 (se bl.a. Vacansoleils åkare) sådant förbättrar ju inte Michaels chanser, dock håller jag tummarna att det kommer att presentera en kontraktförslag för honom innan han kommer hem igen.
Jag tycker han helt klart har klarat debuten som stagiare med bravur.

Christian Bertilsson
Mer Peopl4you, Christain Bertilsson har var iväg och kört den kinesiska varianten på Vätternrundan, och det gick ju bra för honom. 3:a blev han och det innebar ju en liten prischeck för honom. 3500yen för att vara exakt. Dock fixade Christians flickvän det ännu bättre och kom 2:a bland damerna. Kul! Hennes prischeck var på 5000yen. Kineserna de kan de, ingen skillnad på checkerna mellan killar och tjejer.

Bjud!
Ang. Christian, kom igen nu och bjud på hans ledartröja från Svenska Cupen, pengarna går till barncancerfonden/Ride of Hope

Med detta avslutar jag dagens inlägg

Med vänlig hälsning
Fritz

Inga kommentarer: