lördag 26 oktober 2013

Jag blev glad i alla fall!

Johnny Hoogerland och Gianni Savio
Ja igår så damp nyheten ner i cykelvärlden, och för mig en nyhet med stort N. Johnny Hoogerland har skrivit på för "mitt" lag, d.v.s. Androni Giocattoli - Venezuela, till en början för ett år. Men man vet ju aldrig vad som händer för 2015. De flesta kommer ju ihåg Johnny Hoogerland sedan den extremt tuffa kraschen han hade med Fleecha under Tour de France då en bil med journalister tryckte av dem från vägen och med resultatet att Hoogerland rasade in i taggtråd, med 33 stygn som resultat.
Att Hoogerland fortsätte ö.h.t. var ju en bedrift, han blev dock av med den prickiga tröjan efter den etappen.
Skulle vilja se en fotbollsspelare fortsätta en match efter en sådan olycka!
För Androni är det en klassvärvning, det är jag helt övertygad om, visst att Johnny inte synts till allt för mycket i år, men det har ju sin förklaring av att han är ju en av alla proffs som i år krockat med en bil. Det är något med Johnny och bilar! Men får han bara fortsätta och vara frisk så är jag säker på att Johnny kommer att glänsa på nästa års Giro d´Italia. Sablar vad skoj!
Fabio drar vidare till Trek
Jag med Fransesco Reda, som nu ser sig om efter nytt lag
För övrigt för de som är intresserade av Androni så har ju laget återigen åderlåtits på åkare, men tacka för det, har man åkare som är i världsklass så är ju inte World Tourlagen sena att "värva" åkare från ett lag som ligger precis under Worldtour status. Åkare som försvinner i år är: Franco Pellizotti (Astana), Fabio Felline (Trek) Miguel Rubiano (Colombia) Riccardo Chiarini, Alessandro Malaguti, Fransesco Reda får inte fortsätta i laget av olika anledningar, bra killar men laget måste ju se till helheten och de passade inte visst in.
Jag och Patrick Facchini
I år kommer laget bestå av följande åkare: (VEN) Carlos Ochoa, Jackson Rodriguez, Thomas Gil, Yonder Godoy (U23 champ i Venezuela) (IT) Nicola Testi, Andrea Zordan, Gianfranco Zilioli. Emanuele Sella, Marco Frapporti, Matteo Di Serafino, Mattia Gavazzi, Antonino Parrinello, Omar Bertazzo (?), Patrick Facchini, Diego Rosa, Manuel Belletti (fd AG2R) och till sist (NL) Johnny Hoogerland, som för övrigt är Holländsk mästare. Grymt lag!

Jag kan knappt vänta på att nästa säsong skall köra igång =)

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: