fredag 11 oktober 2013

Spännande värre!

Läser på olika sidor att det rör på sig för våra svenska killar inom proffscyklingen.

Först får jag läsa att Team Argos-Shimano skall starta ett utvecklingslag för U23 åkare och tre svenska killar ligger bra till för att få kontrakt med detta lag. Hur kul är inte det? Gissa om dess tre killar är helt klart värda denna chans. De jag skriver om är Christian Bertilsson, Robert Pölder och Fredrik Ludvigsson, den senare var redan i somras ner tillsammans med Michael Olsson och tränade med laget. Nu håller vi tummarna att det blir så.
Kim Magnussson (bilden från Kims blogg)
Sedan får jag läsa att Kim Magnusson fått kontrakt med Vini-Fantini-Nippon (ihopslagning av två lag) vilket är en superchans för honom. Vini-Fantini är ju ett lag som ofta får inbjudningar till de stora tävlingarna, även om de efter girot i år (med två dopingfall - Di Luca och Santambrogio) avstod från att köra de övriga loppen som de blivit inbjudna till. Nu vet jag lite hur RSC (stora arrangören i Italien) tänker och det mest troliga är att nästa år så hamnar Vini Fantini kylskåpet i ett år för att sedan få komma tillbaka 2015. Nu skall jag inte säga att det EXAKT blir så, men om man kollar historiskt så är det inte ovanligt att de gör så. Oavsett så är det tvärkul för Kim, och det är bara att önska honom lycka till. Han kommer bl.a. bli lagkompis med två killar som jag har ett gott öga för, Yonathan Monsalve (fd Androni) och Daniele Colli (fd Liquigas-Bianchi och Flaminia)

Dock är jag lite fundersam över hur det går för de övriga killarna i People4you, tänker närmast på Alexander Ginsjö och Michael Olsson, de är ju inte U23 och de har inte fått kontrakt med Joker i Norge, så var tar de vägen???

F.ö. så håller jag på och undersöker en massa, gräver i olika lagar oh regler, tror att, om det är som jag misstänker att det är, så kommer ett antal "STÖRRE" arrangörer få en jobbig period framför sig.
Vänta just nu på  samtal från en stor myndighet som förhoppningsvis kommer att bekräfta allt.
Mer om detta senare.

Ha en bra dag,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: