onsdag 9 oktober 2013

Försöker komma ikapp med lite nyheter

Jag med Alessandro De Marchi, hans fd hoj är i min ägo (fd Androni)
 
Marco Frapporti, en av alla schyssta killar i Androni Giocattolli Venezuela
Nu är man hemma sedan lite mer än ett dygn igen. Det är bra härligt i Italien, god mat, grönt fortfarande och rätt så varm (+17/18) trots att det var regn till och från, men det skall det väl vara på Il Lombardia eller?

Jag med Claudio Corti


Jag och Kjell Carlström
Mina upplevelser kommer jag att redovisa i ett annat inlägg, fast vi har haft det grymt bra. Bl.a. träffade vi ju som vanligt "vårt lag" = Androni Giocattoli, Claudio Corti, Team Manager för Colombia och fd Barloworld var skoj. Kjell Carlström DS IAM Cycling var också riktigt kul att få träffa, han blev lite paff när jag ropade Kjell efter honom dagen innan inne i Bergamo.
+ ett gäng fler.

Franco Pellizotti på Thomas Lövkvist rulle, Thomas har en hel chokladkaka i munnen
Men nu sitter jag och försöker uppdatera mig om vad som har hänt, och glädjande nog ser jag att nya UCI presidenten Brian Cook har lagt fram förslag för att förbättra villkoren och statusen på tjejernas UCI tour. Läste bl.a. nyheten på Sveriges Radios sportsidor. Sablar vad skoj, dock tror jag att för att nå dit måste nog Eurosport eller konkurrerande kanaler ta upp damcyklingen och visa den för att nå dit. Eller vad tror ni?

Riktigt trist att se och höra att Team People4you troligen upphör att existera vid årsskiftet, ser att Jo och Philip redan skrivit på för nya lag, men vart tar resten vägen - Christian, Michael, Fredrik, Robert, Alexander m.fl.?? Ge mig info!!! =)

Att Purito vann IL Lombardia för andra året i rad var fantastiskt att se, det var en händelse rik tävling, krascher, ryck och utbrytningar. Precis som det skall vara på Il Lombardia. "Muren" Sormano är elak, riktigt elak. 27% på sitt värsta ställe.. jag hade vänt och gått ner. Hade i år turen att få dekal (ackreditering)  till hyrbilen så att vi kunde fara hur vi ville efter banan. Skoj! Fast innan Purito når Coppis antal av vinster dröjer ett tag, Coppi har vunnit Il Lombardia 5 gånger var 3 i rad.

Michael Olsson Stagiare Team Argos har gjort sin sista tävling för dem, han gjorde det bra, satt och glodde och han förde ju klungan ett antal gånger, fick ett snack med en DS på Argos, och frågade ju självklart om chanserna för Michael, han visste i dagsläget inget, men han precis som Michael sa till mig att han hade en känsla att det inte skulle bli något det här året, men han tilllade också att han inte var säker, men han tyckte Michael var en grym cyklist och ung så han var ändå säker på att vi kommer att få se Michael ute i Europa snart.

Har det hänt mer?

Ha

Inga kommentarer: