fredag 29 november 2013

Nyheter från SCF

Till en början så har den nye Generalsekreteraren presenterat sig personligen, vilket är skoj.

Hon skrev följande:

Hej Cykelsverige
Jag har börjat lära känna den fantastiska personalen på kansliet och jag har haft möjlighet till ett positivt och faktaspäckat första möte med styrelseordförande. Det har såklart varit en hel del praktiska saker att sätta sig in i, lära känna folk i huset, hitta i huset, förstå strukturer och arbetsfördelningar.
Jag har fått träffa cykelansvarig både på SOK och RF och fått en inblick i hur Cykelförbundets statliga stöd ser ut inför 2014. (Här har vi en rejäl utmaning. Att matcha vår ambition med våra ekonomiska möjligheter.) Telefonen har gått varm och jag har pratat med många av er engagerade och insatta cykelmänniskor ute i landet. Oerhört inspirerande har varit att få träffa några av våra främsta cyklister och från dem höra hur de ser på sin karriär och sina möjligheter.
Framför oss har vi ett gediget arbete, det råder det inget tvivel om. Men, som jag sa i min introduktion och som nu står väldigt klart för mig; vi måste prioritera vad vi ska lägga kraft på och förstå att vi kan inte göra allt på en gång. Dock ser jag att vår styrka som cyklister kommer väl till hands – vi ska gneta på, aldrig ge upp, tänka uthålligt, agera strategiskt och taktiskt samt se till att gå som vinnare över mållinjen!
Framåt ska vi och VÄRLDENS BÄSTA ska vi bli!Jag fortsätter att envist fokusera på det positiva och mot det håll vi strävar.
En spännande och tuff etapp i SCF:s historia har börjat!
Häng på! Nu kör vi!
Med hopp om en fantastisk första adventshelg!
/Lena

Ni kan se originalet här: SCF

Sedan är det ju snart dags för årsmöte igen, och det är ju ett par som skall väljas om alternativt bytas ut. Jag har en egen uppfattning om vilka som borde kliva av tåget och försvinna ut till höger, dock är det inte min uppgift att tala om vilka som skall sitta eller vilka som skall hoppa av, jag tycker med tanke på förra årets turbulens, vilket några var själva ansvariga för att de skapade den situationen så borde de haft vettet att säga nej till omval.

Här är i alla fall listan på de som är nominerade av Valberedningen

Yvonne Mattsson Ordf SCF - Ja
Ulf Näslund styrelseledamot - Nej
Tony Pölder styrelseledamot - Ja
Lotta Jegenstam styrelseledamot - Ja
Thomas Lönnström Revisor - Ja
Daniel Schön Revisors suppl. - Ja
Åke Hansson Verksamhetsrevisor - Ja
Anders Björklund Ordf. Disciplinnämnden Nej
Kenneth Simonsson ledamot disciplinnämnden Nej
Ulf Näslund ledamot disciplinnämnden Ja

Vill ni påverka den här listan så är det hög tid att börja prata med er klubb och distrikt för att sedan se till att de röstar som majoriteten bestämt.

Ha en trevlig kväll
Fritz

Inga kommentarer: