måndag 25 november 2013

Vad skrivs det om?

Inte bara nätet utan även tidningar införskaffas (gammal bild)
Kollar i vanlig ordning runt i olika forum och andra sociala medier för att se vad det skrivs om, om man som jag följer ett antal cykelsidor varje dag så har man lärt sig vad det skrivs om i stort under olika perioder av året.

Belysning
Skall försöka sammanställa de flesta punkterna här, det är ju en kall och mörk årstid så ett givet ämne som diskuteras hit och dit är belysning, lumen hit och lumen dit. Dock efter gårdagens tur blev även jag intresserad av att "blinga" min hoj med ljus, tror inte min reflexväst är tillräckligt. Dock polaren som hade ljus både fram och bak syntes lång väg. Är detta något som intresserar er? Skall jag göra en test?

Dubb
En annan nödvändig sak vid den här tiden av året är dubbdäck, skall man ha 120 dubb/däck, eller 240, eller som en stackars träningspolare har 320dubb per däck? Ju fler dubb desto hårdare får du trampa för varje meter, så om inte annat så kan det ju vara bra träning så här års, eller?

Vilket lopp
Anmälning hit och anmälning dit, Siljan, Vättern, Granfondo. jag är utan startbevis, någon som vill sälja? Någon som känner igen sig? Jag kan förstå frustrationen om man har bestämt sig för ett lopp och sedan faller det på teknakaliteter som ett startbevis. Attans, skulle nog tagit ledigt från jobbet den dagen. Nä skämtar bara, eländigt och tråkigt självfallet. Dock är mitt råd att söka sig till andra lopp, finns massvis av bra lopp i Sverige till en fjärdedel av de "stora" loppens avgifter. Varför inte Skandisloppet?

Stulna hojar
Stulna hojar är även det något som ständigt återkommer, jag har ju även jag en sida med stulna hojar. Men precis som med bloggar lägger jag inte till dem om jag inte blir tillfrågad eller i vissa fall där jag frågar om jag skall lägga upp den. Nu är det ett tag sedan därav att jag inte uppdaterat den på länge. Men det kanske är så att det inte är intressant? I så fall är frågan skall jag ta bort den sidan upp i raden?

Diverse
Hm mer, ja doping diskuteras friskt, mest på utländska sidor,  vill helst inte skriva om det då det är så tråkigt. Dock som jag har skrivit förr så glädjer det mig att Expressen, eller var det Aftonbladet uppmärksammade i en artikel om Fredriksson att även skidåkningen var "skitig" under 90 och en bit på 2000 talet. Najs! Men annars vad som diskuteras och det skrev ju även jag lite om i mitt förra inlägg om Michael Olsson, och det är ju om alla dessa åkare som står utan kontrakt, detta efter att flera lag lagt ner eller lägger ner. Extremt tråkigt, och det är inte bara åkarna som lider, utan även vi fans får ju lida. I slutändan så utarmas ju sporten och det blir ÄNNU svårare att hitta sponsorer, tycker faktiskt att det kanske är dags att göra nationella satsningen, är det en boll som ni vill ta i SCF?
Hög dreggelfaktr...vill ha!
Ny cykel inför 2014
Ja och på många sidor diskuteras det vad som skall införskaffas inför nästa års säsong, förstår inte varför alla har det problemet, det är ju bara att köpa en Bianchi så är alla sorger lösta.. *skämtar återigen* Dock så såg jag för ett par veckor sedan att Bianchistore.de sålde ett ramkit med Sempre Pro löjligt billigt, har för mig att priset var under 900 euro. Det är en julklapp som gärna ligger under min gran!

Hitta ett Team åt Michael
Nåja, hade en trevligt samtal med Svenska mästaren efter mitt inlägg idag, och än en gång. Sablar vilken trevlig kille det är. Nu skall vi bara hitta ett lag till honom också, tips?

Ha en trevlig eftermiddag

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: