tisdag 19 november 2013

Vilken dröm, vilken utopi!

Massvis av Teambussar och Ditt favvolag kanske är med, mitt är det förhoppningsvis också
  Ja nyheten om att Girot ev. kan tänkas komma till Sverige någon gång i framtiden slog ner bland vissa av oss fantaster igår, och som en riktigt "sucker" för Girot så är det nu nästan som en våt dröm. (hrm) =) Jag har ju varit ner några år nu och kikat på det hela (på mycket nära håll) och jag tror absolut att det skulle vara en väckarklocka för Sverige om Girot kom hit.
Girot är en folkfest utan dess like
MEN, för att locka RSA som "äger" loppet så tror jag Sverige måste visa upp mer innan de överväger att lägga starten här, det räcker inte bara att betala det arrangören begär, de vill ha mer i typ av fulla gator med publik, stor medieexponering , ja jag skulle kunna göra listan hur lång som helst.
Inte för att jag vill varar negativ, då jag som sagt skulle bli överförtjust om det nu blev en Girostart i Sverige, billigare också för den delen, även om jag mer än gärna åker till Italien och träffar mina polare, så tycker jag att i ett steg närmare och ev. attrahera RSA så bör Sverige först skapa sig ett eget etapplopp a´la Postgirot, då jag vet sedan min intervju med Magnus Bäckstedt bl.a. så var det loppet mycket populärt bland utlandsproffs, se senaste numret av Sv. Cycling Plus och min intervju med Bäckstedt där.

Mitt råd är att istället för att lägga dessa MILJONER, som det kostar för att få en Giro start i Sverige, på att återuppliva Postgirot, precis som jag skrev i förrgår i ett inlägg så skulle ett lopp typ Postgirot skapa något för dagens ungdomar, juniorer och även dagens elitåkare att träna ännu hårdare, det skulle skapas nya elitlag etc. Det är en "win win" situation för alla parter.
Vi vanliga dödliga har möjlighet att träffa våra idoler, jag med Alessandro De Marchi
Till en annan sak, jag har dammsugit forum, bloggar etc efter lite info om vad som avhandlades på mötet med VR, LidingöMTB och Gran Fondo utan resultat, var det ingen där?? Jo jag vet en men denne gick efter 10 minuter då det hela i hans ögon verkade vara något i hoprafsat möte utan en egentligen plan. Så om någon har lust att rapportera lite vad som avhandlades och om det var något matnyttigt som sades, inte för att jag tror att det gör någon skillnad då de viktigaste parterna inte var där, d.v.s. SCF och de största eller medelstora klubbarna.

Ha en bra dag,

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: