torsdag 19 december 2013

Utmaning!


Öijer
Inspirerad av Henrik Öijers utmaning där han skrivit att om han får 2100 likes på sin Facebook sida så skall han köra Sverigetempot så snabbt det bara går. Nu hr det stannar och stampat på lite mer än 1400 likes, så härmed uppmanar jag andra att gilla den sidan, klart vi skall hjälpa honom att få cykla 2150km genom ett vackert land.

Gå in på hans FB sida och gilla den du med, det är inte så långt kvar nu.

https://www.facebook.com/Oijersblogg

Skandis Bike Weekend
När man ändå är ute och gillar FB sidor så tycker jag absolut att ni även kan hoppa in på Skandis Bike Weekends facebooksida och gilla den med, vi ha stora nyheter på G och det ser lovande ut för framtiden. Här hittar ni den https://www.facebook.com/skandisloppet

Ni som redan har hittat till Skandis Bike Weekends hemsida tycker jag att ni kan hjälpa till att sprida sidan, vi behöver all hjälp vi kan få, då pengarna från motionsloppet används till att utveckla Scandinavian Race och Skandis GP.

Erbjudande
Jag har ju i dagarna mailat ett gäng cykelklubbar där Skandis Bike Weekend erbjuder cykelklubbarna något riktigt bra, jag vill påstå att vi verkligen försöker gynna cykelsverige på ett bra sätt. Jag skrev på ett annat forum följande:

Hej
Som många vet arbetar jag sedan en tid med Skandisloppet - Cycling for All, och jag har nu börjat med att skicka ut inbjudningar till ett antal cykelklubbar runt om i Sverige.
Men då det finns 250 olika klubbar runt om i landet lägger jag även ut en uppmaning här på cykla.se. Detta då det är svårt för mig att hinna komma kontakt med alla.
Inbjudan börjar så här

Skandis Bike Weekend bjuder in er cykelklubb till Skandisloppet - Cycling for All den 10 maj 2014! Samtidigt ger vi er cykelklubb ett erbjudande som vi tror ska gynna klubben och ge era medlemmar ett mervärde. Kanske kan det dessutom leda till fler medlemmar och ökade intäkter för klubbens del?

Erbjudandet
Subventionerad startavgift 450:- (ordinarie avgift 595:-)
Av de 450:- får er klubb behålla 50:-
Egna startgrupper om ni så önskar
Namnet på er klubb ropas upp av speaker vid start
Vid 15 bokade medlemmar skapas en länk till er klubb på
www.skandisloppet.se

Avslutningsvis så står det följande: Vi tror och hoppas att detta ska gynna er lika mycket som det gynnar Skandisloppet och dess framtid. Intäkterna från motionsloppet möjliggör för Skandis Bike Weekend att även i fortsättningen kunna arrangera världens äldsta sammanhängande lopp, Scandinavian Race, vilket ingår som enda svenska herrlopp i UCI:s Europatour.

Sista anmälningsdag för cykelklubbarna att utnyttja detta erbjudande är den 15 mars 2014. För mer information kontakta gärna Fritz Olsson på
fritz.olsson@skandisloppet.se
Vi ses i Uppsala i maj 2014!

Så vet du att detta kan vara något som skulle vara intressant för Din klubb så be någon i klubben skicka ett mail till mig, så skall jag skicka inbjudan i sin helhet till er.

Med vänliga hälsningar,
Fritz

Ps bilden är då jag i maj i år körde Skandisloppet och kämpade mig uppför slottsbacken (målgången) på stora klingan, inget att rekommendera Ds.


Till sist så får jag passa på och önska er en riktigt bra dag

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: