lördag 11 januari 2014

Lördagens skratt + lite till

Jag visste inte först om jag skulle skratta eller tycka synd om killen som är huvudpersonen i den här filmen, några kommentarer som undslapp mig medans jag tittade på filmen var: f*n vad taskigt, ha ha stackare, men ta det lugnt.... o.s.v.

Även om jag tycker att hans kompis som lagt ut den här filmen var "lite" taskig som pekar ut polaren så här, så förstår jag även honom, den var ju bara för kul. Dock så måste nästan polaren ha vetat om hur han "Robert" skulle reagera om han inte klarade av backen.

Mitt råd till "Robert" är: ta det lugnt, du behöver inte slå hastighetsrekord uppför backen, cykla säkert och ha fokus på stigen och  ta den på mycket lätta växlar, för ditt temperament slår ju nästan mitt. Än så länge har jag inte slängt i väg hojen (ett antal gånger) eller slagit sönder något hjälm i frustration. Det sista rådet: Det skall vara kul att hoja!

Ni kan ju kika här och tänka vad ni tycker:


För övrigt så sitter jag och läser som vanligt på bloggar, forum etc. Man måste ju hänga med vilka snackisar som händer där ute, på Cykelforum.se så har det snackats rätt så friskt om "ballarna" och hur de mår under en runda, detta inlägg kan ni kika på här på cykla.se så handlar väldigt många inlägg om vilken hoj olika personer skall köpa nu inför våren och de utmaningar de har tagit på sig att utföra under året, glädjande nog är det inte bara VR åkare som ställer frågorna.
På HappyMTB.org så är en av snackisarna, som fångade min uppmärksamhet iaf, en tråd som handlar om Jonas Colting och hans satsning på MTB, nu blev det inte så mycket snack om hans MTB cykling i tråden utan mer om hans uttalande i hans (fd) blogg på Borås Tidning: "Det enda skälet till att jag hellre skulle skära av mig kuken än att kalla mig feminist är för att feminister är så dumma i huvudet"  Har han visst skrivit på den där bloggen, vilket sedan medförde att Borås tidning avslutade samarbetet med honom rätt så raskt. Även om det var bland de mest korkade jag läst på länge så var ändå hans orubbliga stöd för Lance Armstrong (twitterinlägg), när det stormade lite som mest om LA det som väckte min uppmärksamhet, enligt en skribent på Happy så har vid flertalet tillfällen bet Colting att kommentera dessa i efterhand, vilket bara möts av att Colting (eller vem det nu är ) plockar bort frågan. Ni kan ju läsa hela tråden här: HappyMTB



Coltings Twitter för lite mer än ett år sedan



Ha en bra dag

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: