onsdag 1 januari 2014

Vad KUL!

Vi syns väl i Uppsala i maj?
Sitter och tittar på hur anmälningarna till Skandisloppet "rasar" in. Faktiskt lite förvånad men ändå väldigt glad att så många som redan anmält sig har gjort det. Det är fler än en annan som känner sig pigg i dag med andra ord.

För de som är intresserade så kan ni läsa om loppet och anmälan på www.skandisloppet.se
De som deltog under 213 års lopp har förhoppningsvis fått ett erbjudande i sina mailboxar nu på förmiddagen, vi vill ju gärna att ni kommer tillbaka och även kör 2014 års upplaga. De som mot all förmodan inte har fått detta mail, var god kontakta mig eller maila organisationen på info@skandisloppet.se alternativt fritz.olsson@skandisloppet.se

Hur har annars första dagen varit? Jag började året med att installera en ny tvättmaskin, hur kul är det att behöva åka och köpa en ny tvättmaskin på nyårsafton? Men efter det så blev det en liten runda i relativt lugnt makligt tempo. Blev en 69 km och nästan 2,40tim var jag ute. Men det som var mest udda var att först att det sprang en hjord med vildsvin över vägen en 75-100 meter framför mig, var med handen på hjärtat lite skraj att det skulle komma en eftersläntande galt eller sugga när jag passerade förbi där de sprang över. Bara någon km senare så står det två älgar och mumsar på kvistar en bit i in från vägen, för att en två-tre kilometer senare så springer en Lokatt över vägen och in på en grusväg, de är bra snygga lokatter. Som jag skrev på fejjan Sweden is Amazing!

Dock för att återgå till Skandisloppet, varför inte göra som Västerås CK och anamma erbjudandet Skandis Bike Weekend har för medlemmar i Cykelklubbar. Ni måste dock maila oss så att vi vet att ni vill vara med. Jag har ju skrivit om erbjudandet förut så tveka inte utan häng på! Ser du inget på din klubbs hemsida, be någon hos dem ta kontakt med mig på adressen ovan.

Ha en fortsatt bra dag och ett underbart 2014!

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: