onsdag 19 februari 2014

Det går bra nu!


Jag har noterat den sista tiden att det går bra för några motionslopp, senast igår så såg jag att Västkusten Runt har passerat 1100 anmälda, vilket är förbannat skoj. Ni har väl kikat in på deras hemsida? www.vastkustenrunt.se . Skoj när en uppstickare från en renodlad cykelklubb får ett sådant gensvar som de har fått. För mig är det riktigt glädjande att se att många har valt detta lopp.

Siljan runt går också bra, riktigt bra, sist jag såg någon siffra så var det visst 1700 anmälda, och det var några veckor sedan jag såg den siffran. Kul speciellt då Siljan går samma dag som Halvvättern och jag trodde faktiskt att Siljan skulle få stryka på foten i år då jag trodde att de flesta skulle välja HVR, men se där, där hade jag fel.

För det arrangemang jag är involverad i så går det också bra, vi öppnade ju anmälan den första januari och redan är vi upp i nästan 800 anmälningar, viss skillnad mot från förra året. Faktiskt en tre dubbling mot förra året. Det ser faktiskt ut som att vi kan nå taket på 3000 anmälda. För mig är det extra skoj då organisationen gick på min linje att satsa på cykelsverige och genom detta subventionera loppet för medlemmar i Cykelklubbar, liksom en win win situation för alla parter, och vårt mål att köra ett etapplopp inom UCI:s Europatour rycker allt närmare. Vi har även "säkrat" Roberto Vacchi som kommer att vara speaker på lördagen (10:e maj), inte bara för Scandinavian Race utan även speaker för Skandisloppet. Riktigt kul! Läs mer på Skandisloppets FB sida och officiella hemsidan www.skandisloppet.se

Samt igår så var jag på ett möte med en träningsgrupp, detta för att lägga upp ett schema för dagarna som vi snart skall hålla, mer om detta längre fram. Ännu en grej som Skandisloppet gör för att främja svensk cykel.

Är det något annat lopp ni vi slå ett extra slag för? Hör av er till fritz.olsson(a)skandisloppet.se

Ha en bra dag,
Fritz

2 kommentarer:

Richard Herrey sa...

Riktigt kul att det går bra för så många cykellopp. Ju fler som cyklar desto bättre. Även Halvvättern och Tjejvättern har mycket högre anmälningssiffror än förra året vid samma tid och har redan passerat 11.000 anmälda. Trampa på Cykelvänner.

Varma snart är det vår hälsningar - Richard Herrey

Anonym sa...

Härligt inlägg Fritz! Blir varm i hjärtat för cykelsverige när dess motionslopp, till största delen tillägnas en cykelklubb. Vinstdrivande företag vill jag inte ge mina pengar till =)
Med vänlig hälsning
JoFo