tisdag 11 februari 2014

Friskt vågat hälften vunnet

Team Coast med Jan Ullrichs signatur
Idag hade man bra flyt, det här handlar ju inget annat än om min egen lycka. Först ahde jag ju turen att i Holland träffa en kille som varit med i Team Coast / Bianchi 2003, det år som Jan Ullrich körde på Bianchi. Malte som han heter sa att han hade en keps kvar sedan tiden och skulle skicka den till mig. Idag anlände den och den var ju tom signad av Mr Diesel själv =) Hur kul som helst faktiskt, för de som undrar varför den är blå och inte gul som Team Coast jersey var då det begav sig så är det av den enkla anledningen att kör man TdF så får man inte ha kläder som kan misstas för ledartröjan, därav att de tog fram en blå variant just för Tour de France.

Utöver kepsen så fick jag ett tungt paket från en av åkarna i Androni, eller ja fd åkare idag. Det är han jag berättat om tidigare, men vilken lycka. Två långärmade jerseys och två västar med ett antal strumpor, en uppsättnin "noname" tröja och bibs plus ett par BBB glasögon.

Nu väntar jag in paket nr 2 från åkaren i Androni då han skulle skicka brallor etc i ett annat paket. Nu har man ytterligare en morot att gå ner i vikt =)

Som jag skrev på mitt instagram - Life is good!

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: