onsdag 5 mars 2014

Bråda dagar...

Moi tillsammans med C i lördags
Mycket händer i en liv just nu, inte nog med att man skall hinna träna, man får även agera modell för kommande annonser och delta i en improviserad presskonferens där vi presenterade att namnet Skandis Bike Weekend från och med idag heter UNT Bike Weekend. Ni kan läsa nyheten i dagens UNT alternativt på UNT Bike Weekends hemsida.

Utöver detta så sitter jag och skriver på en stor artikel för Svenska Cyling Plus räkning, kan ju bara säga så här att den som letar efter en prisvärd men ändå halvt som halvt bra utrustning på en kolfiber hoj skall kolla in nästa nummer av tidningen. Just nu när jag skriver detta så är jag tvungen att ta en paus från skrivandet, det snurrar fint i skallen just nu... kolfiber, komponenter, design... *yr*

Vad annars? Ja jag fick glädja mig igår då "mitt" lag tåg årets första seger (6:e etappen av Tour de Langkawi) där Kenny van Hummel var först över mållinjen. Har fortfarande lite svårt för att glädja mig över Theo Bos vinster i samma tävling, då jag ännu inte har förlåtit honom för vad han gjorde mot Daryl Impey (då Team Barloworld) på sista etappen av Tour of Turkey 2009. Nåja försöker inte vara långsint, men ibland så blir det bara så. =)


Kul men samtidigt trist att fokus angående doping har lämnat cykel (kul) men för skidskyttar och andra skidåkare är det tråkigt att fokus har hamnar på dem. Är fortfarande lite förvånad över Ekvalls "krönikor" även den som publicerades efter att jag hade mailkontakt med honom.

Men i alla fall så drar det ihop sig, tävlingar och motionslopp är på G det är ca en månad kvar innan det kör igång på allvar.

Ha en bra dag,
Fritz 

Inga kommentarer: