måndag 24 mars 2014

Ingen av de fyra stora reagerade!

Kollade runt nu på morgonen vilka av de stora nyhetssidorna som reagerat på Emma Johanssons vinst och Sara Mustonens fina resultat i gårdagens lopp, resultat?  NOLL, detta till trots att jag faktiskt igår skickade ut denna nyhet till deras "tipsadresser", det är banne mig omöjligt att då dessa så kallade sportjournalister att reagera, eller är det deras redaktörer som vuxit upp i skidspåret, fotbollsplanen eller ishallen och därmed helt glömmer bort en stor del av svenska befolkningen.

Tråkigt är det oavsett, här har vi en tjej, nä flera som verkligen försöker de ställer upp och kör i landslaget, vinner eller får fina resultat, reaktionen från Sverige ... tystnad, förutom från oss fans då, vi får skriva och gotta oss i deras framgångar på våra egna sidor.

Men även till min förvåning så är det ett stort antal svenska "cykelsidor" som säger sig vara nyhetssidor som också struntade i Emmas och Saras fantastiska lopp i går. Vilket gjorde att jag höjde ögonbrynet en aning. Eurosport hade när jag kolla i går em så var det bara Alexander Kristoffs vinst i Milan San Remo som avhandlades, de kanske har lagt ut Emmas vinst senare, men lite konstigt är det efter att Roberto annonserade ut hennes vinst under sändning. Bicycling - Noll, Cyclesport - Noll, Eurosport, de fick ut nyheten kvart i sex, tre kvart efter att Kristoff gått i mål. Svenska Cycling Plus japp, där la jag ut nyheten kvart i sex. Skulle kanske ha varit snabbare, men uppdaterade ju cykelbloggar och FB först =)

Om inte ens "våra" egna sidor kan rapportera om nyheten hur skall vi då kunna kräva att Expressen Aftonbladet, SvD och DN skall skriva om hoj och ge dem den uppmärksamhet de förtjänar.

SCF skall ha heder som skrev en lång artikel om Emma, Sara och resten av laget. Guldstjärna i kanten till dem. De var snabbare än både mig på Sv Cycling Plus och Eurosport, 17:34 sslängde de ut en stor nyhet om loppet, med intervju med Emmas make och tillika tränare (landslaget) Martin Vestby,

Ha en trevlig måndag

Fritz

Inga kommentarer: