söndag 23 mars 2014

Ett halv rätt, men F vad kul! (Uppdaterad)

Ja idag har två tävlingar för oss cyklister, ja även för de som gillar att kolla på hoj också för den delen. Jag tippade ju lite om hur det skulle kunna se ut på Milan San Remo, och jag ger mig själv ett halvt rätt, jag visste att en av killarna i "mitt" lag skulle dra iväg i en utbrytning dock gissade jag på fel kille, det blev Antonino Parrinello som drog iväg, grymt trevlig kille från de södra delarna av Italien.
Alexander Kristoff vinnare - Milan San Remo
Men att en norrman skulle vinna loppet tror jag ingen gissade att det skulle ske, tvärkul faktiskt! Stort grattis Alexander Kristoff!  Lövet försvann relativt snabbt när loppet blev lite tuffare, och förklaringen var visst att han inte har varit helt kry, vad jag tycker om att de ställer upp en kille som inte är helt kry är ju att det var mindre bra. Detta kan ju riskera att Lövet kommer att bli riktigt risig och absolut inte vara i form när det verkligen gäller.
Guld Emma! Foto  (c) SCF
Men sedan en riktigt trevlig sak! Emma Johansson försvarade sin vinst från förra året i loppet: Cholet Pays De Loire, detta i landslagets kläder, hur skoj är inte det? I mina ögon hur kul som helst, faktiskt! Sedan tycker jag att det är lite smolk i bägaren att de svenska nyhetssidorna enbart skriver om Kristof när vi äntligen har en svenska överst på pallen. OK att det är dubbel glädje med Kristof och Emma, men som svensk vill jag ju framhäva Emmas insats lite mer. Suveränt gjort av tjejerna! Hoppas att landslagsledningen gav dem något riktigt gott att fira med ikväll. Jag får passa på och gratta Emilia när jag träffar henne på onsdag när jag beger mig ner till Italien för att arbeta för Svenska Cycling Plus räkning. Mer om detta i ett kommande nummer av tidningen.

UPPDATERING
I tävlingen som Emma vann hade ett till bra resultat, Sara Mustonen kom 6:a endast 4 sekunder efter Emma. Suveränt bra gjort och även ett stort grattis till Sara för den här placeringen. Tjejerna är på G!

Nä grattis till både Emma och Kristoff, Norge allt är förlåtet, Northug, ert försökt till att häva unionen, att ni lånar den svenske mästaren vi är återigen ett brödrafolk!

Ha en trevlig kväll
Fritz

Inga kommentarer: