måndag 31 mars 2014

Nyheter som jag tycker är intressanta


Nytt nummer!
Ja vi kan ju börja med att nya numret av Svenska Cycling Plus har kommit ut i handeln, riktigt skoj i aktuellt nummer så finns det något för de flesta, vi kan ju ta några rubriker: Nybörjare på cykeln - vi har tipsen, Genomgång av 14 svenska elitlag, 8 nya outfits för vårväder och till sist kost - vad äter en proffscyklist? Kan varmt rekommendera det senaste numret.


Kläder - SMS Santini - TEC och DHB
När vi ändå pratar lite om kläder, ja det jag nämnde om 8 outfits för våren, har ni sett SMS Santinis nya hemsida, sabla snygg skapelse! Nu är ju inte jag objektiv, jag vet. Men för mig är ju Santinis kläder helt suveräna, faktiskt bättre än TEC, inte för att TEC är dåliga tvärtom, fick jag välja så har TEC i alla all en foten uppe på översta pallen. Medans SMS Santini har bägge fötterna stadigt fastgjutna för nr 1.
Dock måste jag säga att det har seglat upp ett nytt märke på cykelhimmelen,  och det är Wiggles egna märke, DHB, jag har inte testat dem men de ser ju attans fina ut, jag skall dock testa dem och en liten Review om vad jag tycker om dem kommer så småningom.

Colnago
Till sist, men celestefärgade hjärta blöder, var ju i Italien ett par dagar och jag måste ju säga att Colnago är ju en sabla fin hoj, nu kommer det troligtvis inte hamna en sådan hemma hos mig, om ingen vänlig själ vill slänga en C59 efter mig förstås ;) Men man kan ju fortfarande tycka en hoj är snygg trots att man inte tänker hoja på den eller hur?

Cykla GRATIS
Ni som har anmält er till att köra Skandisloppet den 10 maj (oavsett distans) ni har väl inte missat att anmäla er till att hoja med Michael Olsson och Marcus Ljungqvist den 12 april i Uppsala, det är helt GRATIS dock så måste ni anmäla er till mig för att vara med. Detta för att förhindra att det väller in folk och skapar en trafikfarlig situation. Maila mig på min skandisloppsmail, finns på UNT Bike Weekends hemsida samt här under kontakt.

Media
Ja ni har ju sett att jag skrivit om vilka som uppmärksammar om det händer något bra för någon av de svenska proffsen/elit. I går (söndag) så vann ju Emma Johansson Trofeo Alfredo Binda, andra eller är det den tredje segern för i år? Nåväl, Eurosport, Velo.se rapporterade. kul, någon annan? Nope Expressen noll, såg inget på Aftonbladet heller.. Missade att kolla på DN och SvD, någon kanske kan ge mig info om det stod något. Att det inte stod något på Cycling Plus beror på mig, fy! Får straffa mig extra på nästa runda. Nä har varit så slut efter resan i Italien, 11,5 timmar på resande fot tar ut sin rätt.

Team Sportia
Jag kommer att befinna mig någon av dagarna på Team Sportia Uppsalas cykeldagar som är nu i helgen, har för mig att det börjar på torsdag och rullar på fram till och med söndagen. Passa på och kom för UNT Bike Weekends bord, håll utkik efter beachflaggor med UNT Bike Weekend, och morsaalltid skoj med ansikte bakom en blogg / kommentar etc.

Nä det var väl allt jag kunde komma på för stunden, eller har jag missat något?

Ha en fortsatt bra dag
Fritz

Inga kommentarer: