lördag 15 mars 2014

Tryck i dig vilken skit som helst!

Fortfarande en fuskare enligt mig, han längst till vänster alltså =)
Nä så illa är det väl inte, men jag reagerar ungefär så när jag får läsa motiveringen varför Nicklas Bäckström "är rentvådd" och får ta emot sin silvermedalj från OS i Sotji. Don Fehr ordförande i spelarfacket skall ha uttalat följande:  – Beslutet gör det tydligt att Nicklas varit öppen och samarbetsvillig under processen. Bäckström gjorde inget olämpligt, utan frågade bara om och fick medicinsk rådgivning av lagläkare, lyder hans uttalande. (Saxat från Expressen)

Enligt mig ä detta skitdåligt, och som andra har skrivit - skall det räcka med att man har en dålig läkare, använda sig av medel som finns i gränslandet etc för att klara sig bort från avstängning?

Nä detta har inte skötts bra av IOK, SOK, Antidoping i Sverige etc. Uppenbart har de gett vika för det mäktiga NHL (läs pengar).

Trots detta önskar jag er bra dag, jag skall försöka trots att vintern har återkommit till Uppland, vaknade med vitt ute och blåst hämtad från H-E. Nåja det är ju bara tillfälligt.

//Fritz

Inga kommentarer: