söndag 6 april 2014

Emma Johansson 3:a på Flandern Runt (Uppdaterad)

Emma Johansson fortsätter att leverera!
Emma är onekligen väldigt stark just nu, vilka resultat hon levererar varenda gång hon ställer sig på startlinjen. Idag trea, hur det kommer att se ut resten av säsongen kan vi bra gissa oss till, dock behåller hon formen så lär hon bli farlig även i år för att bli världsetta. Även Sara Mustonen (Giant Shimano) och Emilia Fahlin (Wiggle Honda) gjorde bra ifrån sig i dagens lopp.

Stort grattis till alla tre! Samt ett grattis till Fabian Cancellara som vann herrarnas Flandern Runt. Jag träffade en representant från Trek så sent som i fredags och han frågade mig vem jag trodde skulle vinna idag, och jag sa faktiskt Fabian. =)

Dock efter sportnytt som visades 17:55 på SVT kanal 1, var jag bara tvungen att ringa till dem och fråga vilka prioriteringar Sporten på SVT har? De visade väl ett 2,5 minuter långt inlägg om killarna från Sverige som fick silver i Curling VM, absolut att det skall uppmärksammas, men jag gjorde en sökning på antalet utövare här i Sverige och fick fram siffran 5000 personer som är registrerade spelare. Hur många som cyklar kan vi bara gissa, men jag sa till Sporten att det är väl i alla fall 60-70 000 som använder cykeln som motionsform i Sverige och då borde svenska framgångar som t.ex. Emma, Sara, Emilia, Isabelle, Sara...... få 10 sekunder på sporten när de gör något bra. Jag frågade killen på sportredaktionen om det är någon där som brinner för Curling då denna sport uppmärksammas så mycket där, till svar fick jag curlingsportens framgångar under OS gör att de vill rapportera om det. Till svar från mig till honom var: Emma världsetta 2013, tre (eller är det två?) vinster i år, två andra placeringar och en tredje placering. Hur mycket utrymme har hon fått? Är det noll eller fem sekunder?

jag erkände också att jag är van vid medias behandling av cykel men de bör väl kunna göra något, det minsta är väl i alla fall 10 sekunder där de rapporterar att Emma kom trea på dagens lopp i Belgien.

Vad tycker ni?

UPPDATERING: Jag vet inte om det var mitt irriterande telefonsamtal till SVT sporten som gjorde det, men deras 19:00 sändning hade tom rörliga bilder från Flandern Runt idag, där Emma kom trea. Hur kul som helst. Bra gjort Sporten!

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: