söndag 13 april 2014

Roliga, komiska och tragiska nyheter

Michael signerar tidningen där jag skrivit en artikel om honom i brist på teamfoton =)
Be careful out there
Vi börjar i omvändordning mot vad rubriken säger, det är en svensk cyklist från Södermanland som tyvärr förolyckades igår på Mallorca, ser man på fejjan så får man intrycket att det är tusentals svenskar där nere och hojar, men så är det väl inte. Några 100-tal kanske. Men oavsett är det väldigt tråkiga nyheter, enligt uppgift skall mannen ha kommit över i fel körfält och kolliderat med en skåpbil.  Det finns inga uppgifter om ålder, och vilken stad mannen kommer ifrån förutom Södermanland. Mer information asap.

Nu till något roligare, två schysst tävlingar idag. Om man kan jämställa dem med varandra är väl lite galet, men idag så körs ju Paris Roubaix och jag tror att det inte är någon svensk med på startlinjen, rätta mig om jag har fel. Tävling nr 2 är Östgötaloppet i Linköping, som tradition så är det årets första tävling för svensk herr och damelit. Jag skrev ju om det för ett par dagar sedan.

Nu till lite komiskt men även skoj, "svenska" cupen för triatleter heter inte längre Svenska cupen, efter att Danske Invest gått in som sponsor till triathlonförbundet så heter cupen nu istället Danske Invest Triathlon Series. Att jag personligen tycker triatleter är lite konstiga som hoppar av cykeln och sedan springer ifrån den må vara hänt, men att döpa en svensk Cup till "Danske" är väl lite magstarkt, trodde det fanns regler för sådant. Vart är Ernst-Hugo Järegård när vi behöver honom? ;)

Ha en bra dag
Fritz

Inga kommentarer: