Visar inlägg med etikett grass. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett grass. Visa alla inlägg

söndag 18 december 2011

Nu är ni laglösa!

Efter domen i i Skåne för ett par dagar sedan så innebär det att ni är laglösa om ni är ute på vägen och det finns en cykelbana i närheten som går i samma riktning.

Med detta kan man ju även skicka ett varningens finger till de svenska proffs som brukar komma hem över vinter och är ute och tränar för att fortsätta visa upp sig på ett gäng stora tävlingar, som t.ex. Giro d´Italia, Tour de France etc etc. Nu är det sluttränat här hemma, om ni inte ger er ut på på småvägar där cykelbanor är ett minne blott. Nä riktigt skitilla är vad det är att Hovrätten fortsätte gå på tingsrättens linje och anse att Andreas Grss inte hade i körbanan att göra. Enda glädjen i smolken är väl att denna gång fick bilisten även han böter, i Tingsrätten blev han ju friad.

Men en stor pekpinne måste jag ändå ge åklagare, advokater nämndemän och ordförandet i rätten. Varför i H-vete var det ingen som tog upp "vårdslöshet i trafik" att med berått mod köra på en oskyddad människa borde per automatik gå under den åtalspunkten - med kraftiga böter och indraget körkort som följd. Om den där 81 åringen visar så ruggigt dåligt omdöme att han själv utnämner sig till att ha rätten att köra på en person efter vägen har han diskvalificerat sig från att ha ett körkort, eller vad tycker ni?

Ha en trevlig fjärde advent, själv skall jag hem till hufvudstaden och närvara på ett glöggparty (hoppas de har kaffe där) ... är det verkligen gott med glögg?

Hälsningar,
Fritz