fredag 6 maj 2011

Allt om Cykel



Den senaste tiden så har ett namn som väckt min nyfiken dykt upp bland andra cykelbloggar, samt att man har sett namnet på andra sidor som handlar om cykel. Man var genast in och kollade på upplägget, och mitt första intryck var Wow! Mitt andra var.. sablar… där rök min idé om att starta en cykeltidning. För Allt om Cykel har det mesta som jag hade tänkt ut i mitt upplägg. Men som vanligt är det först till kvarn som först mala, och det är bara att gratulera Oscar till ett ”job well done”.

När man läser lite på sidan så är inte idén att det skall vara någon speciell inriktning på sidan, vissa sidor inriktar sig ofta mot ett specifikt område, typ MTB alternativt Landsväg etc. På Allt om Cykel så skjuts det vilt på alla områden som har med cykel att göra. Ett gediget jobb med andra ord, men än så länge fungerar det med bravur. Hoppas många vill hjälpa Oscar med sidan och skicka in artiklar och andra skrifter som kan gå i pränt så att sidan kan fortsätta leva.

För Allt om cykel behövs verkligen, speciellt efter att Proffsklungan har tackat för sig och lämnat in cykelskorna. Lite speciellt med detta då cykelsporten och det rent allmänna cyklandet ökar markant för var dag som går här i Sverige, men som ägaren till proffsklungan skrev i sitt avskedsmeddelande så tröt motivationen, och har man ingen motivation så blir det bara jobbigt att underhålla en sida.

Efter ett samtal med Oscar idag (tors) så berättade han för mig att det är i princip ett heltidsjobb och hitta nyheter och uppgifter så att han kan uppdatera sidan, därav att jag önskar att fler cyklister och klubbar hjälper honom med info, text och bilder etc. detta för att bespara honom lite arbete, för inte vill väl vi att han skall bränna ut sig redan det första året. Men hur detta skall se ut kan inte jag avgöra, men ta kontakt med Allt om Cykel/Oscar och erbjud er hjälp åtminstone.

Nä! För att sammanfatta Allt om Cykel så blir det faktiskt lite marigt då sidan är så gedigen och full med nyheter, info och annat smått och gott, så för att skaffa dig info om sidan så kan jag bara säga, besök och lägg till den i dina favoriter. Om inte så har jag på eget bevåg lagt upp en logga med länk till Allt om Cykel på min sida. Vill väl även göra lite reklam för Allt om Cykel, det är ju ett företag, inget problem med detta, men jobbar du som läser detta med någon form av sport, hälsa, livsstil etc etc. och att företaget du arbetar på är på G och köpa lite reklamplats, köp lite av Allt om Cykel så drift och underhåll och andra overheadkostnader blir betalt, återigen för att sidan skall få fortsätta finnas. Cykel är så pass litet i Sverige att vi inom detta område, elit, motionär och pendlare måste hålla varandra om ryggen, för visst är väl det så?


Måste bara tillägga att Allt om Cykel utöver all info etc. är en grymt snygg hemsida, grafik och allt det andra är snyggt upplagt. Som ett schysst smörgåsbord fast för en cyklist.

Ups! Glömde ju för tusan adressen också... http://www.alltomcykel.se Nu finns det inga fler ursäkter, Besök!


Ha en fortsatt bra dag,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: