söndag 22 maj 2011

Smack-runda och Girot


Igår så körde jag SMACK-rundan tillsammans med 2-300 andra cyklister, jag skall inte gå in så mycket på själva upplevelsen då den kommer att förhoppningsvis rapporteras på en annan plats (allt om cykel). Men vad jag däremot måste skriva om var att i min grupp och jag körde i tätgruppen tillsammans med några andra, vissa finns här på Cykelbloggar (La lepra Stanca + Blackie the Cyclist), nu är det inte dem som jag måste skriva om, utan det är om Joel, en 14:ig kille som kör för cykelklubben SMACK, och han hängde på oss hela tiden. Nu var ju tyvärr han en av de som kom lite fel, så hans runda på 70 km blev ju istället ofrivilligt 83 km . Men till platsen de körde fel så var det visst c:a 25 km och vi hade då kört i runda slängar 35-40 min, mao så var snittfarten riktig hög men kedjan fungerade bra och de flesta av oss var uppe och drog. Men Joel bet i och hängde på.

Jag var efter loppet och när han väl kom tillbaka till målområdet tvungen att fråga efter hans namn och av andra fick jag reda på hans ålder. Jag sa även till honom att jag var grymt imponerad av hans körning. Nu hoppas jag bara att Joel bibehåller sitt intresse för cykel och utvecklas mer och mer. För om han gör det så är jag säker att igår så körde jag med en av de nya stjärnskotten på svensk cykelhimmel om en 6 till 8 år. Fortfarande lika imponerad! Till SMACK kan jag bara säga vårda denna talang med tillförsikt och bränn inte ut honom.

Så här såg jag ut efter mål gång efter gårdagens runda, tack Svart Karin för bilden.

För att sedan titta lite på vad som hände poå Girot i går, som var fantasiskt kul att titta på, vad de slet upp för berget. En annan kan ju bara drömma om en sådan prestation. Men det som fick lite fadd smak i munnen var publikens agerande mot Contador de sista 100 metrarna. De buade högljutt och unisont. Vilket jag tyckte var lite dålig stil faktiskt, oavsett vad man tycker om hans eventuella avstängning så är han faktiskt friad och fri att köra, även om det avgörs först i juni genom att CAS skall ta ett beslut. Tills dess, så kan vi ju fortsätta spekulera om han tagit medlet eller inte, men för F låt han vara tills att CAS sagt sitt.

I dag är det återigen dags för en spännande etapp av girot, man sitter väl klistrad som vanligt.

Ha en bra dag,

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: