måndag 23 maj 2011

Lite av varje

Har varit lite upptagen i helgen med motionslopp och träning, då blir lite annat lidande, men jag sitter och hoppar runt på sidor på kvällarna istället, och en sak som imponerade riktigt stort på mig är Alltomcykel.se:s rapportering om elittävlingarna i Götene, konstaterar snabbt att Alltomcykel.se verkligen kommer att fylla ett litet tomrum, som funnits för de som intresserar sig för svensk cykel i alla dess former. Skoj!

Girot rullar ju på och visst så verkar Contadors ledning var ointaglig, men det kan hända mycket de sista etapperna, så att helt räkna bort de andra är nog att man är för snabb, även om jag också börjar tro att han blir nog vinnaren i år. Men samtidigt vilken fightingspirit Scarponi har uppvisat, även om han är avhängd och mycket väl förstått att han inte har något med etappsegrar och göra (talar inte om någon specifik etapp nu) så trampar han på och verkligen försöker få ett så bra resultat som möjligt, lika imponerad av Nibali är man ju.. uj uj. Men återigen Team Androni Giocattoli-CIPI måste väl ändå vara tävlingens stora behållning? De har hitintills haft en åkare bland top 10 under varje etapp, två etapper har de ju även vunnit + ett antal 2:a och 3:e placeringar. Rujano fick ju även bära bergatröjan under en etapp. Det är stort!

Gå lite rykten som måste kollas upp angående Västerås och dess satsning inom cykel, jag har skickat vidare nyheten, och det kommer nog bli att om det stämmer så kommer det ett reportage i alltomcykel.se .. Intressant är det minsta man kan säga.

För de som var ute och tränade igår i Stockholms och Uppland så fick de antigen uppleva en grym medvind alternativt en vidrig motvind, själv körde jag mellan Märsta och Tierp och gjorde min livs runda ... 95 km på 2,23 tim. Det var riktigt trevligt för ens självförtroende!

Ha en bra dag,

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: