tisdag 21 juni 2011

Ännu roligare nyheter!


Ja det drar ju ihop sig för SM på cykel på Sollerön. Skall bli riktigt spännande och få se vilken som får köra i mästartröjan. Tyvärr så uteblir Fredrik Kessiakoff då han fortfarande hoppas på en plats i Team Astanas Tour de France uppställning. Även detta är en spännande nyhet. Jag håller tummarna för dig Fredrik!

Vilka av våra "stjärnor" som kommer hem och kör vet jag inte, har inte kollat upp om Gustav Larsson eller Thomas Lövkvist dyker upp, kanske Jonas Ljungblad kommer hem och försöker återta mästartröjan?

Men det största och roligaste nyheten måste väl ändå vara att Magnus Bäckstedt som återupptagit cykelkarriären med Team UK Youth, funderade på att komma hem. Jag tog kontakt med Magnus för en tid sedan och frågade just hur han ställde sig till en eventuell comeback även på svensk mark. Svaret jag fick av Magnus var: att troligtvis inte i år, men förhoppningsvis nästa år Detta tycker jag är en grym nyhet, och skulle det bli så, kommer jag garanterat vara på plats för att hejja på Magnus. Han är ju ändå en av våra större cykelikoner under modern tid.
Var ju på plats när han bokstavligen gick i mål i vad som då troddes var hans sista tävling som aktiv elitåkare. Passade då på och fick en jersey från Team Alessio-Bianchi signerad, som en tid var den sista jerseyn som Magnus signerade som aktiv elitåkare, den "förmånen" har tröjan nu förlorat.

Jag längtar redan till nästa års SM.

Ha en fortsatt bra dag,

Hälsningar
Fritz

Inga kommentarer: