onsdag 22 juni 2011

Men sablar vad pinsamt!

Japp cykelsportens riktiga "bad-boy" har gjort det igen. Igår så rapporterade Cycling News att under ett Grand Fondo lopp som var nyligen hade Riccardo Riccó hoppat med för att hjälpa några kompisar till en bättre placering.

Riccó är ju avstängd av både det Italienska cykelförbundet och den Italienska olympiska komiteén, detta i väntan på att utredningen om vad som hände i senvintras när Riccó svävande mellan liv och dör, enligt rykte efter att han försökt utföra en blodtransfusition på sig själv, med gammalt blod... bara där blev han så pinsam att man rodnar å hans vägnar.

Men vad som hände nu var att efter loppet startat så gömde sig Riccó bakom en husvägg för att när kompisarna kom förbi hoppade han med och körde upp dem till en bra placering. Arrangörerna förskte förmå honom att avbryta loppet och försvinna vilket han nonchalerade, efter att de gått i mål så utnyttjade han loppet faciliteter som dusch etc. Arrangörerna försökte gång på gång att få bort honom men utan lycka. När de hotade med rättsliga åtgärder valde Riccó till slut att lämna området. När reportrar försökte senare få en kommentar av Riccó om hans agerande, valde Riccó att inte kommentera det som hänt.

Man kan ju bara säga att den där grabben är bra PINSAM, nu får han banne mig ge sig... men faktiskt så slog det mig att eller förresten! Vi kanske skall låta honom hålla på, för grejen är ju att om han fortsätter göra sådana pinsamma utspel/saker så börjar ju folk förstå att det kanske inte är fel på sporten, utan det är vissa mentalt svaga personer som förstör och gör att alla andra dras med i samma svep.

Ändock så är det grymt pinsamt gjort av honom att "planka" in på ett cykellopp för att utnyttja allt som alla andra betalat för. Man undrar vad psykologerna som hjälper dotter mot hennes Autism skulle säga efter att ha fått undersöka Riccó.

Familjen ligger och sussar, och jag byter nu om för att sticka ut på en liten runda. Lite tidigt, kl är ju bara 7:15 men fördelarna är ju att det är lite trafik. vindstilla och solen skiner, dock slänger jag på mig knä och armvärmarna för jag tror inte temperaturen stigit till behagliga grader ännu.

Ha en bra dag,
Hälsningar,
Fritz

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, jag vet inte om man skall skratta eller gråta? undra vad som händer härnäst!

Cykelbloggar sa...

Kan bara hålla med dig Henrik, det jag är mest grinig för att den där jäkeln fick möjlighet att besudla en Bianchi i nästan 10 månader.. morr! ;-D

//Fritz