måndag 11 juli 2011

Nyheter

Ja de sista dagarna av Tour de France har ju var rätt så händelserika, vad jag tänker närmast på är väl det stora snackämnet just nu, just det alla krascher. Det är ju ett antal stjärnor som har fått bryta loppet. Att det lilla äcklet (Astana) skulle råka ut för en så elak krasch önskade inte ens jag, i min värld så skulle ha avsluta cykelkarriären med att be cykelsporten om ursäkt att han förstört den som han gjorde, inte att han kraschar och bryter lårbenshalsen.

Det var riktigt trist och se Hoogeland (Vacansoleil) och Flechas (Sky) krasch, vad i H-vete tänkte bilisten på??
Brajkovich (Radioschack) var ju en av de första som bröt för nyckelbensbrott, Boonen bröt p.g.a. smärtorna som han fick i sin krasch. Dock klarade sig nyckelbenet. Van de Broeck (Omega-Pharma) bröt skulderbladet, Zabriske (Garmin) bröt handleded. Contador (Saxo Bank) har varit i backen två gånger hitintills, dock utan skador.

Att Fränk Schleck (Leopard) fortfarande håller sig på hjulen är ett under! För att stanna kvar hos Schleck, jag sa till ett par kompisar redan innan Touren att jag tror inte att någon av Scleckbröderna tar hem detta års Tour de France, då speciellt Andy, tycker inte att de har uppvisat samma pigghet som tidigare. Kanske jag kommer att ha fel, men nä, de kan troligtvis glömma en totalvinst, Den som överraskar stort är ju Cadel Evans (BMC), för att inte glömma Thor Hushovd, även om han nu förlorat den gula tröjan.

Till sist får man ju inte glömma bragden av Fredrik Kessiokoff, det är stort att ta hem totalen i Österrike runt, det blev klart i går. Nu kanske måga tycker att det är väl inget då de stora "kanonerna" är och kör TdF. Men lag som Androni-Giocattoli, Geox (Sastre, Menchow) Saxo Bank, Liquigas etc var ju på plats och att då vinna är stort. Synd att inte Expressen har uppmärksamat detta, eller så har jag missat det hela.

Ha en bra dag!

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: