fredag 30 september 2011

Wow! fantastiskt!

Än så länge behöver man inte arm och benvärmare
Namninsamlingen har varit igång i 1,5 dygn och vi har redan mer än 300 namn. Det allt från cykelpendlare till en förbundskapten som har skrivit på. Blir ju nästan rörd för att ni orkar bry er och lägga tid på det här. Men slutmålet får vi väl hoppas bli gott.

Är det fler än jag som noterat vilket härligt väder vi har? Igår var det ju sommarvärme i alla fall här i norduppland (+22) så jag stack ut en sväng på em med en klubbkompis, och när det är så varmt var det kortärmat och bara ben. Noterade dock att då det enligt mig är höst (löven avslöjar det) så har man ju även slutat raka benen för någon vecka sedan och igår så såg benen ut att tillhöra ett piggsvin :-D
Kompisen hade med sig en tjej från sitt jobb som cyklat sedan i april. Visst kunde hon inte hålla vårt önskade tempo, men ändå glad för att se en till som blivit biten av cykel och som jag sa till till polaren, det är inte farten som är viktigast så här sent på året utan mest att man kommer ut och håller luftkudden på magen i schack. Trist bara att hennes runda med oss slutade med punktering.

Hur kommer er träning, cykling se ut fram till slutet av mars? Min önskan är att vi skall få en grymt snöfattig vinter så att jag kan hojja racer ela vintern, men annars får det bli den "nybyggda" Full Dynamixhojjen som kommer att få slita. Hojjen är en MTB ram med allt vad som tillhör mtb utom styre och bakväxel, bockstyre med tiagrareglage och landsvägsutväxling med en ultegraväxel. Skulle ju vilja ha ett vanligt vevparti också men då MTB ramar är byggda på ett speciellt sätt så blir det marigt.

Sitter och är sugen på att skaffa en ny cykeldator, högt upp på min önskelista står en sådan med GPS funktion och att man utan problem kan koppla upp sig mot datorn, min Polar CS600X har ju tyvärr enbart varit en snuskigt dyr hastighetsmätare och pulsklocka. (bah!) Vad rekommenderar ni?

Nu skall jag fira min dotters födelsedag och det blir en sväng till huvudstaden för att hon skall få shoppa på Schock (tror det heter så) vilket är en japansk bokaffär med mycket manga och japanskt godis.

Ha en bra dag,
Hälsningar,
Fritz

Namninsalingen: http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=5885 skriv på du också!

1 kommentar:

Rikard sa...

Jag använder ju en sådan här cykeldator. Jag vill ha höjdmätare och stigningsprocent då jag helst cyklar i backar. Har inte förstått vitsen med en GPS då jag aldrig cyklar vilse samt att batteritiden är dålig och att de är tunga. De tappar ju också kontakten ibland. Har inte heller förstått vitsen med pulsklocka.
http://www.cateye.com/en/products/detail/CC-AT200W/

Trevlig helg!