tisdag 15 november 2011

Fortsättning på cykelresor

Ja, idag så publicerar vi återigen ett par svar från de som gjort ett par resor och deras åsikter om hur det var med just dessa arrangör.

Först av dem är Cecilia, även kallad Cissi av många.

Namm: Cecilia
Kön:Kvinna
Ålder: 54
Klubb: ÅCK= Åstorp cykelklubb
Vart åkte du? Mallorca
Varför valde du just det resmålet? För att jag varit där förut och trivs väldigt bra på Mallorca
Var du med om något speciellt roligt/tråkigt på resan? Att få vara guide för en grupp med inte så stor erfarenhet av landsvägscykling och att få se hur de utvecklades som cyklister under en vecka var mycket positivt. Tråkigt med resan var på hemresan då mitt resesällskap blev bestulen på innehållet i sitt handbagage på tåget från Kastrup till Helsingborg, ett mycket tråkigt avslut på en annars så perfekt resa!
Skulle du välja det igen?JA
Vilken vara arrangör? Cykelklubben.se
Var du nöjd med arrangemanget? Ja mycket nöjd!
Finns det något du skulle vilja ändra på? Möjligvis kunde avgångstiden på utresan legat lite senare på dagen eftersom nattsömnen blev obefintlig den natten.
Priset för resan, exklusive fickpengar? Jag betalade inget men priset låg på 8600:- (1 vecka) för allt, boende, cykelhyra, halvpension och flyg.
Vad är nästa resmål (cykelresa)? Mallorca!
Är det något annat du skulle vilja tillägga angående resan? En höstresa är att rekommendera. Ett slags avslut på cykelsäsongen i ett avslappat tempo men ambitionen att njuta och ha det trevligt utan hets på prestige. Trevligt!

Så här kan vissa vägar se ut på Mallorca... måste ju erkänna att de påminner väldigt mycket om Italien =)

Nästa är en till cyklist från ÅCK. Skoj och se lite om en Dansk arrangör (även om de nu är borta)
Så här tyckte Petter om sina resor:

Ålder? hm 46.... :(
Klubb: Åstorps CK
Vart åkte du ? 2 resor i Dolomiterna, Tyskland, Österrike, Italien och Schweiz,
Priset för resan, exklusive fickpengar? ca en vecka med hotell, helpension och resa (flyg eller buss) för ca SEK 9.000 med danska resebyråer,
Vilken vara arrangör?Aktiv cykelrejser (nu nedlagd) och Velotours.
Var du med om något speciellt roligt/tråkigt på resan? Udda grej på en av resorna: Jag fick pris för att jag var den deltagare som konsumerade flest gel och energybars under resan. Mest givande var väl annars att cykla uppför, ja, UPPFÖR, alla de berömda bergen som är med på Giro d'Italia och njuta av ett fantastiskt landskap. Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att resa än att cykla genom flera länder och få bagaget transporterat mellan hotellen. Ska försöka komma med på liknande resor igen och igen och igen.
Vad är nästa resmål (cykelresa)? Våren 2012 åker jag dock med Cykelklubben.se till Mallorca för ett träningsläger. Jag var med förra året också och var väldigt nöjd med resan. Precis ALLT var bra

Mallis verkar vara ett av favoritresemål för cyklister. Det har jag faktiskt funderat lite på, Petter snuddar vid det när han beskriver sina resor till Italien, jag personligen skulle ju hellre välja Italien för at få åka på vägar som man vet att sin gamla "hjältar" rullat omkring på i tävlingar som t.ex. Giro d´Italia osv. Kan det vara att vädret är trevligare i april månad eller är det annat som avgör/lockar?

Tack i alla fall Cissi och Petter, alltid skoj och se andras åsikter och upplevelser. =)

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: