söndag 13 november 2011

Jag tog er på orden

Hej,

Jag frågade i mitt förra inlägg vad ni skulle vilja läsa om, sagt och gjort kollade runt lite, för att sedan bestämma mig. Det blir att skriva om resor, fast på ett annorlunda sätt. Jag använde mig av Facebook och frågade ett gäng cyklister som man är kompis med och ställde ett antal frågor till dem.

Svaren blev över förväntan, jag kommer att fördela svaren på ett antal inlägg framöver. Men jag tänkte också att det vore skoj och se vad några researrangörer tänker om sina resor, så jag utformade ett antal frågor till dem och skickade sedan antingen via ombud eller direkt själv till dem. Där blev uppslutningen lite sämre... tyvärr! Men jag skall "puffa" på dem och se om de kan vakna till liv och svara på dem ändå. Dessa kommer i alla fall att presenteras efter att jag visat alla svar jag fått av cyklister.

Frågorna till cyklister var följande:
Namm:
Räcker med förnamn
Kön:
Ålder:
Klubb:
Vart åkte du?
Varför valde du just det resmålet?
Var du med om något speciellt roligt/tråkigt på resan?
Skulle du välja det igen?
Vilken vara arrangör?
Var du nöjd med arrangemanget?
Finns det något du skulle vilja ändra på?
Priset för resan, exklusive fickpengar?
Vad är nästa resmål (cykelresa)?
Är det något annat du skulle vilja tillägga angående resan?

Det som slog mig var att ingen (hitintills) hade något att anmärka på sina resor (arrangörer) så vi cyklister måste vara ett populär grupp att ha med som resenärer =).

Nove Colli: deltagare

Först ut blir i alla fall Lena från Örebrocyklister, hennes svar på mina frågor var följande:

Namm: Lena Sannerholt
Kön: Kvinna
Ålder: 41
Klubb: Örebrocyklisterna
Vart åkte du? (Italien, tillagt av Fritz)
Varför valde du just det resmålet?: - Jag gillar Italien både för cyklingen och maten samt att jag hört mycket gott om Nove Colli.
Var du med om något speciellt roligt/tråkigt på resan: - Dels besökte vi en vingård en kväll vilket var trevligt men resans höjdpunkt var definitivt Nove Colli, ett gran fondolopp med över 12000 deltagare. Häftigt lopp!
Skulle du välja det igen? - Det skulle jag kunna tänka mig.
Vilken vara arrangör? - Cykeltours
Var du nöjd med arrangemanget? - Jättenöjd.
Finns det något du skulle vilja ändra på? - Inget jag kan komma på nu.
Priset för resan, exklusive fickpengar? - ca 13000
Vad är nästa resmål (cykelresa)? - Har inte riktigt bestämt men det lutar åt Italien eller köra La Marmotte med resa på egen hand.
Är det något annat du skulle vilja tillägga angående resan? -

Bilden visar några deltagare från "Nove Colli"

Skoj att få den här infon av en som verkligen har åkt med dem. Det säger ju faktiskt lite mer än att läsa en arrangörs text om hur bra just deras resa är. Här får vi första hands referenser av en som åkte med. =) Tack Lena och tack alla andra som svarat, era upplevelser kommer snart.

Hälsningar,
Fritz

Ps bilden överst är på mig och Tony när vi var i Como i februari i år Ds

Inga kommentarer: