tisdag 3 juli 2012

Har jag fel...

Mark från förr
... när jag sitter och hoppas på att INTE Mark Cavendish skall vinna en spurt? Tittade ju på Eurosport igår och när det började dra ihop sig och jag fick höra / se att Cav inte var med längst upp blev jag skitglad! Men den glädjen var ju kortvarig. Skräp också!

Visst att han är en grym spurtare, men för övrigt så är hans personlighet, så attans trist, kaxig (kanske man måste vara) dålig förlorare... ja en massa negativa egenskaper skulle man kunna räkna upp, men vem vet man kanske har fel, men vi som kollar och läser tidnignar och olika sidor på nätet då är mitt intryck att det är nog bara engelsmännen som gillar Cav till 100%.
Att vi svenskar (inte alla) har svårt för honom är nog insupet med modersmjölken, att vi svenskar skall alltid (för det mesta) hålla på de svaga och "underdogen". Vem håller ni på?

Jag satt ju själv och hoppades på Robert Hunter från Garmin (fd Barloworld) som jag f.ö.träffade i Danmark, extremt trevlig och rolig kille. Men tyvärr schabbalde han bort det lite, och han hade väl inte världens bästa uppdrag inför spurten heller. Greipel anser jag startade spurten liiiite för tidigt. Hade han väntat 5 sekudner längre så hade inte Cav hunnit förbi.. i alla fall vad jag tror.
BMC skötte sig bra, men även där strulade det lite, helt plötsligt dyker det upp en kille från BMC som missat sitt eget tåg, vad gör han då? Låter hela Lotto Bellisol ligga på hans hjul och han drar upp dem mot spurten, undrar vad hans DS sa till honom igår kväll efter de sett reprisen?

Åsikter?

Ha en bra dag,
Fritz

Inga kommentarer: