torsdag 23 augusti 2012

Kolla först!

Hej,

Efter att jag bara för någon vecka sedan börjat med att lägga ut bilder och lite info om stulna cykla här på Cykelbloggar, är det redan 5 cyklar som tyvärr försvunnit och är med där.

Så nu när det börjar bli höst och priserna sjunker och marknaden svämmar över av begagnade cyklar här och där så ber jag er att INNAN ni köper en hoj på blocket, happy eller andra köp & säljsiter. Kolla om inte cyklen finns med här innan ni slår till. SKULLE det vara så att ni träffar på en hoj som ni upptäcker finns här så kan ni väl kontakta de som bestulits och berätta var ni sett hojjen och vem som säljer den.
Helst skulle jag inte vilja ha en sådan sida där stulna cyklar visas upp, för helst skulle de inte stjälas, men då det finns långfingrade människor runt om i landet så är det ändå tvunget, och det lilla jag kan göra är att försöka hjälpa dem som blivit av med sina ögonstenar.
Klicka då och då på länken till vänster och kolla av om det dykt upp något som ni kanske känner igen. Som ni ser så står det ett datum inom parantes och det visar när jag uppdaterat sidan och det har tillkommit en till cykel.
Om någon av er som bestulits får tillbaka er cykel, kontakt mig och berätta gärna hur det gick till så kan jag skriva om det + att ta bort er hoj från listan.

Tanken är ju att hjälpa alla, vi kan alla drabbas av cykeltjuvar och det finns ju ett gammalt uttryck "Om du kliar min rygg så kliar jag din"

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: