lördag 8 september 2012

Men vad FAN!

Ja mitt tillfälliga avbrott blev ju kort, hade ju tänkt att det skulle bli längre då min motivation var som bortblåst. Men sedan läser jag på Cyclingnews nu på morgonen en sak som gör mig SKITFÖRBANNAD.
Pat McQuaid vår Internationelle president för UCI vill ge alla gamla dopare amnesti, konstigt att den frågan kommer upp just nu + att den är föreslagen av just presidenten. Jag har ju skrivit tidigare att byken hos UCI i samband med Armstrongaffären är egentligen mer intressant än själva Armstrong, för jag tror precis som de flesta andra att det är INGEN (efter konsulterat sitt samvete) som egentligen trott att Armstrong varit ren genom åren. Avstängningen etc. är bara en bekräftelse på det vi alla gissat.

MEN, pengarna som betalats in till UCI, de "förtroliga" samtalen mellan Armstrong och UCI, förvarningar om kontroller etc. kan bara kommit från ett håll d.v.s.  - UCI. Att då se den som står med fingrarna i syltburken föreslå en sådan sak som att ge amnesti till samtliga inblandade, för ni tror väl inte på fullaste allvar att detta förslag bara skall gälla aktiva åkare, när´u direktörer, andra teammedlemmar etc OCH mest troligt så faller nog Presidenten in under denna punkt också.

Kan man bli annat är SKITFÖRBANNAD??  Han agerar ju inte mycket bättre än vår granne i öst, som också ändrar regler och lagar för att de skall passa honom. Grrr!

Jag har ju en rätt så nyanserad bild av doping, inte för att jag är liberal tvärtom. Men jag lever däremot att man skall ge alla en chans, om man nu inte är en skitstövel som drar åt sig ens ogillande på annat sätt (läs Ricco, Vinokourov). Men jag tror ju ingen misstycker att t.ex. David Millar är med i klungan idag? Eller Basso för egen del så har jag absolut ingen emot (tvärtom) att se Emanuele Sella och Franco Pellizotti köra för sig och sina lagkompisar i Androni Giocattoli-Venezuela. Däremot påträffas man med fingrarna i syltburken en andra gång.. "ut till höger"!

Nu får man ju hoppas på att delegaterna i de olika cykelförbunden inte är lika "blåsta" som Pat McQuaid och röstar emot ett sådant förslag! Jag sätter stor tilltro till Italienska förbundet, som har visat sig helt raka i sin åsikt när det gäller doping, även för de som är misstänkta för sådant. Passa även på att rösta bort idioten som president, de borde väl som i Sverige ha något liknande som "missförtroendeomröstning" eller?

Eller vad tycker ni?

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: