tisdag 2 oktober 2012

Skulle ni vilja åka på cykelläger i Italien?

Coach Team Assistant
Hej på er,

I helgen när jag var nere i Italien kom jag återigen i kontakt med Coach Team Assistant. Detta företag som sysslar med träning för cyklister har även cykelläger. Deras huvudverksamhet är dock att verka som tränare för olika lag, cyklister och sammanslutningar. Vilka då t.ex.? Marco Pinotti (Team BMC) tränas av dem, hela Team Androni Giocattoli-Venezuela (Franco Pellizotti, Emanuele Sella, Fabio Felline etc etc), Italienska landslaget, Italienska Paracykellandslaget, ett U23 lag, ett damlag etc etc. Med andra ord så är det inte helt oävna tränare.
CTA med Emanuele, Fabio och Roberto
Nu har de ett erbjudande till oss svenskar, det går ut på att vi är välkomna ner till dem (Toscana) och träna, testas etc under 5 dagar. Man behöver inte tro att man måste vara elitcyklist för att åka dit, på deras Italienska läger så är det deltagare som på vilket svenskt cykelläger som helst. Mao allt från ungdom upp till 70+ åkare. De berättade även att de kan ordna så några proffs (Marco, Franco Emanuele etc)  beroende på dagar kommer och kör med oss. De har två olika områden som de brukar ha dessa läger och det beror helt på vilken inriktning man vill ha, ett av områdena är i ett bergigt område och är inrikt på de som vill träna berg, nu skall det även betänkas att berg i Italien inte alls är som våra "berg", så mitt förslag är att lagret förläggs till vad de kallade för ett normalt område.
Italienska landslaget och CTA
Kostnad: 400euro (c:a 3300:-) för fem dagar halvpension (frukost och middag) + transfer till Italien, jag kollade igår flyg till Venedig och nu för tiden flyger man dit ToR för c:a 1200:- + bagage och cykeltransport. Inte helt fel, dock för att det skall vara möjligt så krävs det att det minst kommer 15 personer.

De som känner att detta vore skoj kan skicka en intresseanmälan till mig så skall jag samla ihop namnen och diskutera med CTA om upplägget. Deras tanke var att lägret skall hållas någon gång under mars månad. April och maj är vikt för Giro d´Italia för dem. Mig tar ni kontakt med på adressen: cykelbloggar(a)spray.se

Häng med! Vore skoj att ha ett svenskläger i sköna Italien

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: