onsdag 16 januari 2013

Ännu en som vill ha 15 sek i rampljuset (uppdaterad)

Vår nuvarande presiden, förhoppningsvis snart före detta
Läser på olika nyhetssidor att IOK och ledamoten Dick Pound hotar med att cykel kan slängas ut från OS. Ja skulle det bli så kan man till en början skrota OS i mina ögon, för varför skall vi som gillar cykel drabbas för att det finns rötägg bland våra ledare och vissa "stjärnor"???
Uttalanden som Arne Ljunqvist och det från Dick(en) visar att de vill ha lite rubriker och gillar att se sitt namn i tryck. Svinpälsar är vad de är.

(Tillägg)
För om de skall slänga ut cykel så måste IOK vara de största hycklarna som går i ett par skor på denn jord, för hur kan de samtidigt som de smutskastar cykelsporten för fullt, tillåta sporter som t.ex. hockey, basket, skidor, friidrott, tyngdlyftning etc. där alla vet att doping är vida utbrett?? Spelare som kommer från USA (de som spelar i NHL, AHL etc) får ju inte ens dopingtestas, men dessa är varmt välkomna till OS, lika så de som spelar basket i NBA, varmt välkomna trots att de inte får dopingtestas. Nä jag tycker att även om Pat skall bort, och Verbrüggens smutsiga byk skall tvättas så bör IOK även rannsaka sig själva och de som har någon heder i kroppen borde antingen ta avstånd från Dick(ens) uttalande eller avgå. (slut på tilläget)

Att många önskar att nuvarande presidenten för UCI och den förre Hein Verbrüggen skall släpas i smutsen sticker jag inte under stolen med, men att straffa alla andra, det är banne mig för mycket.

Nä ut med Pat och upp med allt till utan även Hein:s förehavanden + låt inte Armstrong komma undan om det är vad han tror han skall kunna göra, har inte den där mannen skadat sporten tillräckligt? Oj jag sitter och tänker på ord som jävla as, skitstövel, mobbare, narcissist så fort jag tänker på den där texanen, det är ju till och med så att jag är villig att glömma allt vad det lilla äcklet gjort och börja tilltala honom vid hans riktiga namn, d.v.s. Vinokourov, Riccó allt är förlåtet etc.. men att Armstrong skall få strafflindring och kanske komma undan stämningar etc för att han förstör ännu mer OM DET NU STÄMMER!! Är banne mig för mycket, jag får ju för bövelen hjärnblödning bara jag tänker på det.

För i H-vete SCF, även om vi är ett litet förbund men lämna in en protest, någon måste vara först!!

Jag ber om ursäkt för alla svordomar, och starka ord i detta inlägg, men jag är så attans upprörd!

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: