lördag 19 januari 2013

Del två av Armstrongs erkännande!

Bye bye Cheater Armstrong!
Ja i morse (eller kan man kalla det natt?) orkade jag faktiskt inte gå upp och kolla på eländet, tyckte att det viktigaste var sagt, men däremot har jag läst en massa på nätet vad som avhandlades, och vad jag förstår så var denna del mer inriktad vilka "uppoffringar" han gjort i och med erkännandet, uj uj. Vilken värld lever han i?

Sa till en polare igår, att det är ju synd om hans barn. Kan tänka mig att de kommer ha en RÄTT så jobbig tid framför sig i skolan. Detta för vad deras pappa gjort, är de rätt av en förälder att göra så? I min bok, nope inte en chans. Att han sitter och beklagar sig att han förlorat minst $75 miljoner på den här affären, rycker jag också på axlarna åt, återigen är det konstigt att han kan sitta och säga så när han LURAT åt sig varenda krona han har på banken.

Nä jag får intrycket att nu kom krokodiltårarna och det verkar som att han ångrar att han gjorde comebacken, för hade han inte gjort den så hade han enligt honom troligtvis klarat sig undan.

Fast det kvarstår en MASSA frågor, Bruyneel nämns inte vid namn en enda gång?? Där visade Oprah sin inkompetens som intervjuare av Armstrong, hon borde ha frågat mer om Vanbrüggens vänskap med Armstrong. Speciellt när Armstrong sa att han inte gillade UCI. Men som sagt, nu är det slut och det kvarstår bara en massa spekulationer och ordvrängande. Den hela sanningen kommer vi aldrig få reda på det är bara att acceptera.

Jag skall med detta försöka minimera vidare skrivande om denna man, visst dyker det upp nyheter så måse jag väl, men annars är han bara ett grymt trist kapitel i den härliga sporten som cykel ändå är, han förpassas in i boken under, Festina, Operation Puerto etc.

Noterar för övrigt att Svedala har det kallt, tror det bara är självmordaspiranter som tänker ta en uterunda idag, vår temp, visar på -23 nu vid 7:30 på morgonen.. Måste komma ihåg att sätta i motorvärmaren innan jag sticker iväg med bilen.

Trots detta,

Ha en bra dag!

Hälsningar,
Fritz

Inga kommentarer: