Två nya partners klara för
Skandisloppet.
Skandis Bike Weekend har i dagarna gjort klart med
ytterligare två mediepartners. Det är Uppsalatidningen och Mix Megapol som båda
inlett samarbete med cykelhelgen i Uppsala.
Uppsalatidningen är en stark lokal aktör som i
samarbetet dels erbjuder annonsutrymme inför helgen och även producerar
evenemangets tävlingsprogram som blir en separatbilaga till tidningen och
distribueras i 105 000 exemplar via postlådor, tidningsställ och på plats under
Skandis Bike Weekend helgen den 10-12 maj.
– Skandis Bike Weekend är bra för Uppsala på flera
vis. Utöver det självklara att alla erbjuds att ta del av cykling när den är som
bäst så finns flera djupare och samhällsviktiga aspekter såsom miljö och hälsa.
Det här är bra för Uppsala och därmed för oss. Det ska bli kul att bli en del av
helgen både inför, under och efter där vi ska se till att engagera oss på flera
vis, säger Björn Löfqvist, VD på Uppsalatidningen.
Mix Megapol finns sedan 1a januari att lyssna på i
Uppsala och satsar därför lokalt b.la. genom att samarbeta med cykelhelgen. I
samarbetet synliggör partnernavarandra med syfte att stärka varandras varumärke
lokalt i Uppsala.
– För oss är det viktigt med bra samarbeten och det
här är två goda exempel. Med dessa kommer vi att nå ut starkt lokalt i Uppsala
vilket vi hoppas ska locka både publik och deltagare till helgen, säger Niklas
Ulander, ansvarig för Skandis Bike Weekend hos evenemangsbolaget QASE.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar