fredag 11 januari 2013

Det går framåt för Skandisloppet

Två nya partners klara för Skandisloppet.
 
Skandis Bike Weekend har i dagarna gjort klart med ytterligare två mediepartners. Det är Uppsalatidningen och Mix Megapol som båda inlett samarbete med cykelhelgen i Uppsala.

Uppsalatidningen är en stark lokal aktör som i samarbetet dels erbjuder annonsutrymme inför helgen och även producerar evenemangets tävlingsprogram som blir en separatbilaga till tidningen och distribueras i 105 000 exemplar via postlådor, tidningsställ och på plats under Skandis Bike Weekend helgen den 10-12 maj.

– Skandis Bike Weekend är bra för Uppsala på flera vis. Utöver det självklara att alla erbjuds att ta del av cykling när den är som bäst så finns flera djupare och samhällsviktiga aspekter såsom miljö och hälsa. Det här är bra för Uppsala och därmed för oss. Det ska bli kul att bli en del av helgen både inför, under och efter där vi ska se till att engagera oss på flera vis, säger Björn Löfqvist, VD på Uppsalatidningen.

Mix Megapol finns sedan 1a januari att lyssna på i Uppsala och satsar därför lokalt b.la. genom att samarbeta med cykelhelgen. I samarbetet synliggör partnernavarandra med syfte att stärka varandras varumärke lokalt i Uppsala.

 – Uppsala är Sveriges 4e största marknad och vi har precis lanserat Mix Megapol på orten. Samarbetet med Skandis Bike Weekend är del av den satsning vi nu gör på regionen. Vi tror att cykelhelgen är ett projekt med god framtid och det förknippas vi gärna med, berättar Rickard Lindberg, marknadschef på Mix Megapol. Vi har dessutom positiva erfarenheter av partnerskap med just cykellopp då vi under flera år varit partner till Sveriges största cykellopp, -Vätternrundan.

– För oss är det viktigt med bra samarbeten och det här är två goda exempel. Med dessa kommer vi att nå ut starkt lokalt i Uppsala vilket vi hoppas ska locka både publik och deltagare till helgen, säger Niklas Ulander, ansvarig för Skandis Bike Weekend hos evenemangsbolaget QASE.

Inga kommentarer: